Tezler
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.12597/3199
Browse
Browsing by Subject "4MAT modeli, öğrenme stili, koordinat sistemi, doğrusal İlişkiler, karma yöntem araştırması"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item 4MAT modelinin 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına etkisi: Doğrusal denklemler örneği(Kastamonu Üniversitesi, 2018) Koç, SerhanBu araştırmanın amacı; 7. sınıf öğrencilerine “Doğrusal Denklemlerin Grafiği” konusunun alt kazanımları olan koordinat sistemi ve doğrusal ilişkiler konularının öğretiminde 4MAT modeli ile yapılan öğretimin, öğrenci başarısı ve kalıcılık üzerinde istatistiksel olarak anlamlı bir etki oluşturup oluşturmadığını belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Türkiye’nin kuzeyinde bir il merkezinde bulunan ortaokulda öğrenim gören 7. sınıf düzeyinde; 37’si pilot, 35’i deney ve 36’sı kontrol grubu olmak üzere üç şubede bulunan toplam 108 öğrenci oluşturmaktadır. Uygulama, 2017-2018 eğitim-öğretim yılı 1. döneminde 12 ders saatinde gerçekleştirilmiştir. Deney grubunda dersler, öğrenme stilleri ve beyin yarıkürelerinin dikkate alındığı 4MAT modeli ile kontrol grubunda ise geleneksel öğretim yöntemiyle yürütülmüştür. Bu çalışmada içerisinde hem nicel hem de nitel araştırma yöntemlerinin bulunduğu karma yöntem araştırma desenlerinden sıralı açıklayıcı desen kullanılmıştır. Araştırmada uygulamanın öğrenci başarısı üzerindeki etkisini saptamak için nicel araştırma yöntemlerinden ön test-son test eşitlenmemiş kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın nitel verileri ise, deney grubuna uygulama sonunda öğrenci görüşlerinin saptanması amacıyla uygulanan form ile toplanmıştır. Nicel veriler, araştırmacı tarafından hazırlanan, geçerliliği ve güvenirliği saptanmış olan “Koordinat Sistemi ve Doğrusal İlişkiler Başarı Testi” ile nitel veriler ise araştırmacı tarafından hazırlanan “4MAT Modelinin Uygulanmasına Yönelik Öğrenci Görüşleri” formu ile toplanmıştır. Başarı testi; uygulama öncesinde deney ve kontrol gruplarının denkliğini belirlemek amacıyla ön test, uygulama bitiminde her iki grup arasındaki farkın anlamlılığını belirlemek amacıyla son test, son testin uygulanmasından 1 ay sonra ise öğrenilenlerin kalıcılık düzeyini saptamak amacıyla da kalıcılık testi olarak uygulanmıştır. Bunun için nicel verilerin analizinde Mann Whitney U Testi, Wilcoxson Signed Ranks Testi, İlişkili Örneklemler için T Testi; nitel verilerin analizinde ise frekans ve yüzde değişimleri ve içerik analizi kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizine göre, deney grubu öğrencilerinin akademik başarısının kontrol grubu öğrencilerine göre istatistiksel olarak anlamlı derecede arttığı görülmüştür. Deney ve kontrol gruplarının her ikisinde de kalıcı öğrenmeler oluştuğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğrenciler, 4MAT modeline göre yürütülen dersler ile ilgili olarak çoğunlukla olumlu görüşler belirtmişlerdir.