Browsing by Author "A. Oğuzhan KILDAN"
Now showing 1 - 6 of 6
- Results Per Page
- Sort Options
TRDizin Öğretmen adaylarının mecazlar yoluyla çocuk kavramına bakış açıları (boylamsal bir çalışma)(2012-12-01) Berat AHİ; A. Oğuzhan KILDAN; Müge ULUMANBu araştırma, öğretmen adaylarının çocuk kavramı hakkındaki düşüncelerinin davranışçıfelsefe ve yapısalcı felsefe ye göre birinci sınıftaki ve dördüncü sınıftaki değişiminimecazlar yoluyla ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya bir devletÜniversitesinin Eğitim Fakültesinde 2007 -2011 yılları arasında eğitim görmüş 104öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak öğretmen adaylarına,başındaçocuk .. gibidir; çünkü yazılı bir kağıt kullanılmıştır. Bu kağıt dokümanolarak kabul edilmiştir. Verilerin analizinde nitel ve nicel analiz teknikleri uygulanmıştır.Mecazlar nitel veri analizi ilkelerine göre analiz edilmiştir. Öğretmen adaylarınınokudukları program ile dördüncü sınıfta kurdukları mecazların felsefi temelleri arasındakifarkın anlamlı olup olmadığını anlamaya yönelik olarak Kruskal-Wallis H Testiuygulanmıştır. Veri analizi son ucunda öğretmen adaylarının çocuk kavramı hakkındakurdukları mecazların felsefi temellerinde önemli bir değişiklik olmadığı görülmüştür.Ayrıca öğretmen adaylarının programları ile son sınıfta kurdukları mecazların felsefitemelleri arasında anlamlı fark bulunamamıştır.TRDizin Okul öncesi eğitim alan çocukların ebeveynlerinin çocuk kitabı seçme ölçütlerine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi(2011-05-01) A. Oğuzhan KILDAN; Bahar Gümrükçü BİLGİCİBu araştırma, okul öncesi eğitim alan çocukların ebeveynlerinin çocuk kitabı seçme ölçütlerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Kastamonu il merkezinde altı ana sınıfına devam eden 102 çocuğun ebeveyni oluşturmaktadır. Araştırmada bilgi toplamak için; (a) Kişisel Bilgi Formu (b) Görüşme Formu kullanılmıştır. Araşürmada nitel araştırma yöntemlerinden "betimsel analiz" kullanılırken ayrıca ebeveynlerin verdikleri cevapların yüzdesi de sayısal olarak ifade edilip yorumlanmıştır. Araştırmanın verilerinin analizi sonucunda, ebeveynlerin çocuklarına ilk kitaplarını genellikle dört ve beş yaşlarında aldıkları, çocuklarına kitap satın alırken kitabın boyutunu ve ağırlığını dikkate almadıkları; fakat özellikle yaş grubu, yazar ve yayınevini önemsedikleri bulunmuştur. Aynı zamanda kitap seçerken en önemli kriter olarak, çocuk kitabının "hangi yaş aralığındaki çocuklara hitap etmesi gerektiği" ve "konusu" olduğunu ifade etmişler, "fiyat ve dayanıklılık durumunu" ise en son iki kriter olarak belirtmişlerdir. Araştırmaya katılan ebeveynler genel olarak, çocuk kitaplarının eğitici ve ders verici nitelikte olması gerektiğini savunurken, kitapların çocukların hayal dünyalarını geliştirirken, özellikle ilgi ve ihtiyaçlarına hitap etmesi gerektiğini de belirtmişlerdir.TRDizin Okul öncesi eğitimin amacına ilişkin öğretmen ve veli görüşleri(2012-09-01) A. Oğuzhan KILDANBu araştırmada öğretmen ve velilerin okul öncesi eğitimin amacına ilişkin algı ve görüşleri ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Araştırmaya Kastamonu il merkezinde bulunan 23 ilköğretim okulu ve üç anaokulundaki 302 öğretmen ve bu okullardaki okul öncesi eğitim alan çocukların 347 velisi olmak üzere toplam 649 kişi katılmıştır. Öğretmen ve velilerin okul öncesi eğitimin amacına ilişkin görüşlerini ortaya koymak amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen “okul öncesi eğitimin amacına ilişkin algı ve görüşler anketi” kullanılmış, ayrıca öğretmen ve velilerin demografik bilgileri için kişisel bilgi formu oluşturulmuştur. Araştırma verilerinin analizinde bağımsız grup t-testi ve tek yönlü varyans analizi (One-Way Anova) kullanılmıştır. Hem okula hazırlık hem de hayata hazırlık boyutunda öğretmen ve velilere göre okul öncesi eğitimin amacında anlamlı farklılıklar bulunmuştur.TRDizin Okul Öncesi Öğretmenlerinin Bilimsel Çalışmalara Yönelik Okuma Alışkanlıkları*(2015-06-01) Berat AHİ; A. Oğuzhan KILDANBu çalışmanın amacı, ilköğretim okullarında ve anaokullarında görev yapan okul öncesi öğretmenlerinin son bir yıldaki bilimsel çalışmaları okuma alışkanlıkları ve çalışmalardan haberdar olmaları, buradan elde ettikleri bilgileri kullanıp kullanmadıklarını ortaya koymaktır. Bu çalışma ilköğretim okullarında ve anaokullarında görev yapan okul öncesi öğretmenlerinin bilimsel çalışmaları okuma alışkanlıklarını ve çalışmalardan haberdar olma durumlarını belirlemeye yönelik nitel bir çalışmadır. Çalışmada tarama deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Kastamonu İli'nde merkez ilçede bulunan ilköğretim okullarında ve anaokullarında görev yapan 36 (33 bayan öğretmen, 3 erkek öğretmen) okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Bu öğretmenlerin 32'si okul öncesi eğitimi programı mezunu, 4'ü çocuk gelişimi programı mezunudur. Araştırmanın sonucunda çalışma grubunda yer alan 36 okul öncesi öğretmeninin 24 tanesi son bir yıl içerisinde alanları ile ilgili bilimsel bir çalışma okuduklarını, 12 okul öncesi öğretmeni ise alanları ile ilgili son bir yıl içerisinde herhangi bir bilimsel çalışma okumadıklarını ifade etmişlerdir. Öğretmenler, bilimsel çalışmaları okumama nedenleri olarak; zamanlarının olmamasını, yıllardır aynı işi yaptıkları için gereksinim duymadıklarını ve bilimsel çalışmalara kolay ulaşamadıklarını belirtmişlerdir.TRDizin Okulöncesi Eğitim Ortamları(2007-02-01) A. Oğuzhan KILDANBu çalışma 21. yüzyılda çeşitli öğretim modelleri ve stratejileriyle birlikte çeşitlenen öğretim etkinliklerinin ve günümüzün değişen ihtiyaçları için eğitim ortamlarının fiziksel olarak nasıl olması gerektiği ile ilgili bir derleme çalışmasıdır. Araştırma genelde eğitim kurumlarındaki fiziksel ortamların nasıl olması gerektiğini tanımlarken, özelde, okul öncesi eğitim kurumlarındaki fiziksel ortamlar üzerinde durulmuştur.TRDizin Yapılandırmacı Yaklaşıma Dayalı Oluşturulan Hizmet İçi Eğitimin Öğretmenlerin Öğretmenlikle İlgili Bazı Görüşlerine Etkisi(2008-02-01) Z. Fulya TEMEL; A. Oğuzhan KILDANBu araştırma, yapılandırmacı yaklaşıma göre okulöncesi öğretmenlerine verilen hizmet içi eğitimin öğretmenlerin öğretmenlikle ilgili bazı görüşlerine etkisini incelemek amacı ile yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini Kastamonu ilinde bulunan 22 deney, 22 kontrol grubu olmak üzere toplam 44 anaokulu-ana sınıfı öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada bilgi toplamak için (a) “Kişisel Bilgi Formu”, (b) “Öğretmen Görüşleri Belirleme Anketi” kullanılmıştır. Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu model kullanılarak bir deneysel uygulama gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler kovaryans (ANCOVA) ile analiz edilmiştir. Analiz sonuçları, hizmet içi eğitim programının sonucunda Öğretmen Görüşleri Belirleme Anketi sontest ortalama puanları arasındaki farkın anlamlı olduğunu saptamıştır (p<.05). Yapılandırmacı yaklaşıma dayalı oluşturulan hizmet içi eğitimin öğretmen görüşlerine etkisi, öğretmenin demografik özelliklerine göre (eğitim durumu, deneyim yılı, yaş, mezun oldukları alan) uygulama öncesinde ve uygulama sonrasında anlamlı bir farklılık oluşturmamaktadır (p>.05).