TRDizin:
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Bilimsel Çalışmalara Yönelik Okuma Alışkanlıkları*

No Thumbnail Available

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Type

RESEARCH

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Publication Status

Metrikler

Search on Google Scholar

Total Views

0

Total Downloads

0

Abstract

Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okullarında ve anaokullarında görev yapan okul öncesi öğretmenlerinin son bir yıldaki bilimsel çalışmaları okuma alışkanlıkları ve çalışmalardan haberdar olmaları, buradan elde ettikleri bilgileri kullanıp kullanmadıklarını ortaya koymaktır. Bu çalışma ilköğretim okullarında ve anaokullarında görev yapan okul öncesi öğretmenlerinin bilimsel çalışmaları okuma alışkanlıklarını ve çalışmalardan haberdar olma durumlarını belirlemeye yönelik nitel bir çalışmadır. Çalışmada tarama deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Kastamonu İli'nde merkez ilçede bulunan ilköğretim okullarında ve anaokullarında görev yapan 36 (33 bayan öğretmen, 3 erkek öğretmen) okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Bu öğretmenlerin 32'si okul öncesi eğitimi programı mezunu, 4'ü çocuk gelişimi programı mezunudur. Araştırmanın sonucunda çalışma grubunda yer alan 36 okul öncesi öğretmeninin 24 tanesi son bir yıl içerisinde alanları ile ilgili bilimsel bir çalışma okuduklarını, 12 okul öncesi öğretmeni ise alanları ile ilgili son bir yıl içerisinde herhangi bir bilimsel çalışma okumadıklarını ifade etmişlerdir. Öğretmenler, bilimsel çalışmaları okumama nedenleri olarak; zamanlarının olmamasını, yıllardır aynı işi yaptıkları için gereksinim duymadıklarını ve bilimsel çalışmalara kolay ulaşamadıklarını belirtmişlerdir.

Date

2015-06-01

Publisher

Description

Keywords

Citation

Ahi̇, B., Kildan, A. (2015). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Bilimsel Çalışmalara Yönelik Okuma Alışkanlıkları*. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 634-650