TRDizin: Öğretmen adaylarının mecazlar yoluyla çocuk kavramına bakış açıları (boylamsal bir çalışma)
No Thumbnail Available
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Type
RESEARCH
Access
info:eu-repo/semantics/openAccess
Publication Status
Metrikler
Total Views
0
Total Downloads
0
Abstract
Bu araştırma, öğretmen adaylarının çocuk kavramı hakkındaki düşüncelerinin davranışçıfelsefe ve yapısalcı felsefe ye göre birinci sınıftaki ve dördüncü sınıftaki değişiminimecazlar yoluyla ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya bir devletÜniversitesinin Eğitim Fakültesinde 2007 -2011 yılları arasında eğitim görmüş 104öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak öğretmen adaylarına,başındaçocuk .. gibidir; çünkü yazılı bir kağıt kullanılmıştır. Bu kağıt dokümanolarak kabul edilmiştir. Verilerin analizinde nitel ve nicel analiz teknikleri uygulanmıştır.Mecazlar nitel veri analizi ilkelerine göre analiz edilmiştir. Öğretmen adaylarınınokudukları program ile dördüncü sınıfta kurdukları mecazların felsefi temelleri arasındakifarkın anlamlı olup olmadığını anlamaya yönelik olarak Kruskal-Wallis H Testiuygulanmıştır. Veri analizi son ucunda öğretmen adaylarının çocuk kavramı hakkındakurdukları mecazların felsefi temellerinde önemli bir değişiklik olmadığı görülmüştür.Ayrıca öğretmen adaylarının programları ile son sınıfta kurdukları mecazların felsefitemelleri arasında anlamlı fark bulunamamıştır.
Date
2012-12-01
Publisher
Description
Keywords
Citation
Ahi̇, B., Kildan, A., Uluman, M. (2012). Öğretmen adaylarının mecazlar yoluyla çocuk kavramına bakış açıları (boylamsal bir çalışma). Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 149-165