TRDizin:
Öğretmen adaylarının mecazlar yoluyla çocuk kavramına bakış açıları (boylamsal bir çalışma)

No Thumbnail Available

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Type

RESEARCH

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Publication Status

Metrikler

Search on Google Scholar

Total Views

0

Total Downloads

0

Abstract

Bu araştırma, öğretmen adaylarının çocuk kavramı hakkındaki düşüncelerinin davranışçıfelsefe ve yapısalcı felsefe ye göre birinci sınıftaki ve dördüncü sınıftaki değişiminimecazlar yoluyla ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya bir devletÜniversitesinin Eğitim Fakültesinde 2007 -2011 yılları arasında eğitim görmüş 104öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak öğretmen adaylarına,başındaçocuk .. gibidir; çünkü yazılı bir kağıt kullanılmıştır. Bu kağıt dokümanolarak kabul edilmiştir. Verilerin analizinde nitel ve nicel analiz teknikleri uygulanmıştır.Mecazlar nitel veri analizi ilkelerine göre analiz edilmiştir. Öğretmen adaylarınınokudukları program ile dördüncü sınıfta kurdukları mecazların felsefi temelleri arasındakifarkın anlamlı olup olmadığını anlamaya yönelik olarak Kruskal-Wallis H Testiuygulanmıştır. Veri analizi son ucunda öğretmen adaylarının çocuk kavramı hakkındakurdukları mecazların felsefi temellerinde önemli bir değişiklik olmadığı görülmüştür.Ayrıca öğretmen adaylarının programları ile son sınıfta kurdukları mecazların felsefitemelleri arasında anlamlı fark bulunamamıştır.

Date

2012-12-01

Publisher

Description

Keywords

Citation

Ahi̇, B., Kildan, A., Uluman, M. (2012). Öğretmen adaylarının mecazlar yoluyla çocuk kavramına bakış açıları (boylamsal bir çalışma). Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 149-165