TRDizin:
Okul öncesi eğitimin amacına ilişkin öğretmen ve veli görüşleri

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Bu araştırmada öğretmen ve velilerin okul öncesi eğitimin amacına ilişkin algı ve görüşleri ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Araştırmaya Kastamonu il merkezinde bulunan 23 ilköğretim okulu ve üç anaokulundaki 302 öğretmen ve bu okullardaki okul öncesi eğitim alan çocukların 347 velisi olmak üzere toplam 649 kişi katılmıştır. Öğretmen ve velilerin okul öncesi eğitimin amacına ilişkin görüşlerini ortaya koymak amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen “okul öncesi eğitimin amacına ilişkin algı ve görüşler anketi” kullanılmış, ayrıca öğretmen ve velilerin demografik bilgileri için kişisel bilgi formu oluşturulmuştur. Araştırma verilerinin analizinde bağımsız grup t-testi ve tek yönlü varyans analizi (One-Way Anova) kullanılmıştır. Hem okula hazırlık hem de hayata hazırlık boyutunda öğretmen ve velilere göre okul öncesi eğitimin amacında anlamlı farklılıklar bulunmuştur.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Kildan, A. (2012). Okul öncesi eğitimin amacına ilişkin öğretmen ve veli görüşleri. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 20(1), 135-150

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

0

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals