Tezler
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.12597/3199
Browse
Browsing by Author "Abdulalı, Salem Abdulalı Ahmed"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item E-hizmetlerin ve büyük veri analizinin değerlendirilmesi: Libya'daki üniversite öğrencileri ve kullanıcıları açısından Libya istatistik ve sayım bürosu (vaka çalışması)(Fen Bilimleri Enstitüsü, 2021-11) Abdulalı, Salem Abdulalı AhmedGünümüzde dijital teknolojilerin; veri toplama, depolama ve analiz etmedeki etkinleştirici rolü, işletmeler için operasyonlarını yönetme ve başkalarıyla rekabet etme konusunda fırsatlar yarattığı bilinmektedir. Bu yüzden toplanan verilerin analizi ile rekabette avantaj sağlamaya, daha iyi kararlar almaya, yeni ürün ve hizmetler geliştirmeye, kalite ve verimliliği artırmaya, müşterileri ve pazarı daha iyi anlamaya yardımcı olabilecek yeni uygulamalar geliştirmek mümkündür. Libya’da bulunan İstatistik Ve Sayım Bürosu, Libya ulusal istatistiklerinin araştırılması ve toplanması için bir merkez ofistir. Bu büronun web sitesinde çeşitli materyaller aracılığıyla mevcut bilginin dağıtımı sağlanmaktadır. Bu tez çalışmasında, Libya’daki İstatistik Ve Sayım Bürosu verilerine göre Libya’da altı farklı üniversitede görev yapan akademik personele ve öğrenim gören üniversite öğrencilerine uygulanan bir anket ile araştırma modeli kullanılarak; karşılaşılan zorluklar, büyük veri/büyük veri analitiği kullanımı ve kamu değeri yaratma arasındaki olası bağlantıların ortaya konulması amaçlanmıştır. Uygulanan anket sonucunda elde edilen verilerin; normal dağılışa uygun ve aynı zamanda güvenilirliğinin yüksek olduğu istatistiksel olarak belirlenmiştir. Ayrıca çalışma sonucunda; kullanıcı güvenini ve algısı, kullanıcı performansı, verimlilik, web sitesi bütünlüğü, web sitesi kısıtlamaları ve istatistiksel geleneksel yöntemleri değişkenlerin ölçümü için uygulanan ölçek güvenilir bulunmuştur. İstatistik ve sayım bürosu web sitesinin kullanımının, üniversitelerin öğrencileri ve akademik personelinin eğitim yeterlilik becerilerine dayandığı; verimliliğin, kullanıcı güveni ve algısın ile web sitesi kısıtlamalarına dayandığı fakat istatistiksel geleneksel yöntemlerin etkisi olmadığı; web sitesi bütünlüğünün, kullanıcı güveni ve algısına dayandığı fakat istatistiksel geleneksel yöntemler ile websitesi kısıtlamalarının kullanıcı üzerinde hiçbir etkisi olmadığı; demografik değişkenlerden cinsiyet ve yaşın, verimlilik, websitesi bütünlüğü ve kullanıcı performansı açısından bir etkisi olmamasına rağmen eğitimin her konuda etkili olduğu görülmüştür.