TrDizin İndekslenen Yayınlar
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.12597/3198
Browse
Browsing by Author "A.Oğuzhan KILDAN"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
TRDizin Okul öncesi öğretmenlerinin üstün yetenekli çocuklar hakkındaki görüşleri(2011-05-01) A.Oğuzhan KILDANFormal eğitim sürecinin ilk basamağı olan okul öncesi eğitim kurumları, çeşitli gelişim özelliklerine sahip birçok çocuğun aynı ortamda bulunduğu bir yerdir. Bu kurumlardaki çocuklar içerisinde bulunan üstün yetenekli çocukların erken tespit edilmesi, bu konuda ilgili kurum ve ailelerinin bilgilendirilmesi, çocukların yeteneklerinin geliştirilip, körelmemesi açısından çok önemlidir. Bu görev de şüphesiz okul öncesi öğretmenine düşmektedir. Çünkü okul öncesi öğretmenleri, ailenin ve çocuğun karşılaştığı ilk uzman eğitimcilerdir. Bu eğitimcilerin üstün yetenekli çocukların tespit edilmesindeki görevi bu yüzden yadsınamaz. Bu araştırma, okul öncesi öğretmenlerinin üstün yetenekli çocuklar hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Kastamonu’da bulunan altmış okul öncesi öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada bilgi toplamak için (a) “Kişisel bilgi formu”, (b) “Görüşme formu” kullanılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden “betimsel analiz” kullanılırken, ayrıca öğretmenlerin verdikleri cevapların yüzdesi de sayısal olarak ifade edilip yorumlanmıştır. Araştırmanın analizi sonucunda okulöncesi öğretmenleri, kısmen de olsa özel yetenekli çocuklar hakkında bilgi sahibi olduklarını, bu çocukları farklı özellikleri açısından tanımladıklarını, üstün yetenekli çocukların tanı aşamasına katkıda bulunduklarını ifade etmişlerdir. Ayrıca üstün yetenekli çocukların akranlarından farklı olarak çeşitli eğitim süreçlerinden geçmeleri gerektiğini belirtmişlerdir. Araştırma sonucunda okul öncesi öğretmenlerinin üstün yetenekli çocuklar hakkındaki bilgi seviyelerinin daha üst düzeyde olması gerektiği ve bu konuda çeşitli hizmet içi eğitim seminerlerine ihtiyaç duyulduğu ortaya çıkmıştır.TRDizin Okul öncesi öğretmenlerinin ve ebeveynlerin okul öncesi dönemdeki çocukların okul korkularına ilişkin görüşleri(2012-06-01) A.Oğuzhan KILDANBu araştırma, okul öncesi öğretmenlerinin ve ebeveynlerin, okul öncesi dönemdeki çocukların okul korkularına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2009–2010 eğitim-öğretim yılında Kastamonu il merkezinde bulunan 50 okul öncesi öğretmeni ve 120 ebeveyn oluşturmaktadır. Araştırmada bilgi toplamak için; (a) Kişisel Bilgi Formu (b) Görüşme Formu kullanılmıştır. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden “betimsel analiz” kullanılmış, ayrıca öğretmenlerin ve ebeveynlerin verdikleri cevapların yüzdesi de sayısal olarak ifade edilip yorumlanmıştır. Araştırma verilerinin analizi sonucunda, okul öncesi dönemde görülen okul korkusunun temel nedeninin anneden ayrılmak istememe olduğu görülürken, öğretmenlerin korkuyu yenmek için sevecen davranma, çocukla konuşma ve eğlenceli etkinlik yapma gibi stratejiler kullandıkları bulunmuştur.