TRDizin: Okul öncesi öğretmenlerinin ve ebeveynlerin okul öncesi dönemdeki çocukların okul korkularına ilişkin görüşleri
Program
KU Authors
KU-Authors
Co-Authors
Authors
Advisor
Date
Language
Type
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
Bu araştırma, okul öncesi öğretmenlerinin ve ebeveynlerin, okul öncesi dönemdeki çocukların okul korkularına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2009–2010 eğitim-öğretim yılında Kastamonu il merkezinde bulunan 50 okul öncesi öğretmeni ve 120 ebeveyn oluşturmaktadır. Araştırmada bilgi toplamak için; (a) Kişisel Bilgi Formu (b) Görüşme Formu kullanılmıştır. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden “betimsel analiz” kullanılmış, ayrıca öğretmenlerin ve ebeveynlerin verdikleri cevapların yüzdesi de sayısal olarak ifade edilip yorumlanmıştır. Araştırma verilerinin analizi sonucunda, okul öncesi dönemde görülen okul korkusunun temel nedeninin anneden ayrılmak istememe olduğu görülürken, öğretmenlerin korkuyu yenmek için sevecen davranma, çocukla konuşma ve eğlenceli etkinlik yapma gibi stratejiler kullandıkları bulunmuştur.
Description
Source:
Publisher:
Keywords:
Keywords
Citation
Kildan, A. (2012). Okul öncesi öğretmenlerinin ve ebeveynlerin okul öncesi dönemdeki çocukların okul korkularına ilişkin görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(1), 49-73
