TRDizin:
Öğretmenlerin iş motivasyonlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi

dc.contributor.authorErgün RECEPOĞLU
dc.date.accessioned2023-04-15T00:16:19Z
dc.date.available2023-04-15T00:16:19Z
dc.date.issued2013-05-01
dc.description.abstractBu araştırmada ilköğretim okulu öğretmenlerinin iş motivasyonlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma var olan durumu tespit etmeye yönelik tarama modelinde betimsel bir araştırmadır. Araştırmanın evrenini Kastamonu ilinde ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenler; örneklemini ise Kastamonu ili merkez ilçesinden basit seçkisiz örnekleme yoluyla seçilen 262 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Aksoy (2006) tarafından geliştirilen İş Motivasyonu Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 11.5 programı kullanılmıştır Sonuç olarak, ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin motivasyon düzeyleri öğretmenlerin cinsiyetlerine, öğrenim durumlarına, branşlarına ve çalıştıkları okuldaki görev sürelerine göre anlamlı bir farklılık göstermezken; öğretmenlerin yaşına ve mesleki kıdemlerine göre anlamlı bir farklılık göstermektedir.
dc.identifier.citationRecepoğlu, E. (2013). Öğretmenlerin iş motivasyonlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(2), 575-588
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn
dc.identifier.endpage588
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage575
dc.identifier.trdizin147848
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/147848/ogretmenlerin-is-motivasyonlarinin-farkli-degiskenler-acisindan-incelenmesi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8455
dc.identifier.volume21
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofKastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleÖğretmenlerin iş motivasyonlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files