TRDizin: Öğretmenlerin iş motivasyonlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi
Program
KU Authors
KU-Authors
Co-Authors
Authors
Advisor
Date
Language
Type
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
Bu araştırmada ilköğretim okulu öğretmenlerinin iş motivasyonlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma var olan durumu tespit etmeye yönelik tarama modelinde betimsel bir araştırmadır. Araştırmanın evrenini Kastamonu ilinde ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenler; örneklemini ise Kastamonu ili merkez ilçesinden basit seçkisiz örnekleme yoluyla seçilen 262 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Aksoy (2006) tarafından geliştirilen İş Motivasyonu Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 11.5 programı kullanılmıştır Sonuç olarak, ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin motivasyon düzeyleri öğretmenlerin cinsiyetlerine, öğrenim durumlarına, branşlarına ve çalıştıkları okuldaki görev sürelerine göre anlamlı bir farklılık göstermezken; öğretmenlerin yaşına ve mesleki kıdemlerine göre anlamlı bir farklılık göstermektedir.
Description
Source:
Publisher:
Keywords:
Keywords
Citation
Recepoğlu, E. (2013). Öğretmenlerin iş motivasyonlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(2), 575-588
