TRDizin:
Okul öncesi eğitimin amacına ilişkin öğretmen ve veli görüşleri

dc.contributor.authorA. Oğuzhan KILDAN
dc.date.accessioned2023-04-15T00:20:23Z
dc.date.available2023-04-15T00:20:23Z
dc.date.issued2012-09-01
dc.description.abstractBu araştırmada öğretmen ve velilerin okul öncesi eğitimin amacına ilişkin algı ve görüşleri ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Araştırmaya Kastamonu il merkezinde bulunan 23 ilköğretim okulu ve üç anaokulundaki 302 öğretmen ve bu okullardaki okul öncesi eğitim alan çocukların 347 velisi olmak üzere toplam 649 kişi katılmıştır. Öğretmen ve velilerin okul öncesi eğitimin amacına ilişkin görüşlerini ortaya koymak amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen “okul öncesi eğitimin amacına ilişkin algı ve görüşler anketi” kullanılmış, ayrıca öğretmen ve velilerin demografik bilgileri için kişisel bilgi formu oluşturulmuştur. Araştırma verilerinin analizinde bağımsız grup t-testi ve tek yönlü varyans analizi (One-Way Anova) kullanılmıştır. Hem okula hazırlık hem de hayata hazırlık boyutunda öğretmen ve velilere göre okul öncesi eğitimin amacında anlamlı farklılıklar bulunmuştur.
dc.identifier.citationKildan, A. (2012). Okul öncesi eğitimin amacına ilişkin öğretmen ve veli görüşleri. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 20(1), 135-150
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn
dc.identifier.endpage150
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage135
dc.identifier.trdizin132132
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/132132/okul-oncesi-egitimin-amacina-iliskin-ogretmen-ve-veli-gorusleri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8522
dc.identifier.volume20
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofKastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleOkul öncesi eğitimin amacına ilişkin öğretmen ve veli görüşleri
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin

Files