TRDizin:
Sınıf Öğretmenlerinin Bilimsel Sorgulamanın Doğasına İlişkin Görüşleri

dc.contributor.authorKartal, E.D.
dc.contributor.authorÖzel, R.
dc.date.accessioned2023-11-10T06:34:29Z
dc.date.available2023-11-10T06:34:29Z
dc.date.issued2023
dc.description.abstractBu nitel durum çalışması ile sınıf öğretmenlerinin bilimsel sorgulamanın doğasına ilişkin görüşlerinin araştırılması amaçlanmaktadır. Çalışmaya Türkiye’de çeşitli milli eğitim okullarında görev yapan 17 sınıf öğretmeni gönüllü bir şekilde katılmıştır. Araştırmanın verileri, ilk olarak açık uçlu VASI anketi ve devamında yarı yapılandırılmış görüşmeler ile çevrimiçi olarak toplanmıştır. Tüm veriler betimsel analiz yön-temi ile bütüncül bir şekilde analiz edilmiştir. Öğretmenlerin bilimsel sorgulamanın doğasına ilişkin görüşleri Lederman ve diğerleri (2014) tarafından belirlenen kodlar ve temalar kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre, sınıf öğretmenlerinin genel anlamda bilimsel sorgulamanın doğası ile ilgili naif ve bilgili görüşlere sahip oldukları ortaya çıkmıştır. “Bilimsel açıklamalar önceden bilinenler ve toplanan veriler ışığında geliştirilir” temasında en fazla naif görüşe sahip oldukları görülmüştür. En fazla bilgili görüşe sahip oldukları temanın “tüm bilimsel araştırmalarda izlenilen tek bir bilimsel yöntem yoktur” temasında olduğu görülmüştür. Genel olarak tüm temalarda bilgili görüşlere sahip olan bireylerin çoğunun bu temaları kendi cümleleriyle ifade edip örneklendiremedikleri tespit edilmiştir. Araştırmanın sonunda öğretmenlerin bilimsel sorgulamanın doğasına ilişkin anlayışlarının geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunulmuştur.
dc.identifier.citationErdaş Kartal, E., Özel, R. (2023). Sınıf Öğretmenlerinin Bilimsel Sorgulamanın Doğasına İlişkin Görüşleri. Sinop Üniversitesi sosyal bilimler dergisi, 7(2), 1066-1095
dc.identifier.doi10.30561/sinopusd.1273718
dc.identifier.eissn2717-8862
dc.identifier.endpage1095
dc.identifier.issn2547-989X
dc.identifier.issue2
dc.identifier.orcid0000-0002-1568-827X
dc.identifier.orcid0000-0001-8511-1241
dc.identifier.startpage1066
dc.identifier.trdizin1204155
dc.identifier.trdizinauthorid736884
dc.identifier.trdizinauthorid930990
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/1204155/sinif-ogretmenlerinin-bilimsel-sorgulamanin-dogasina-iliskin-gorusleri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/17857
dc.identifier.volume7
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofSinop Üniversitesi sosyal bilimler dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectBilimsel Sorgulamanın Doğası, Bilimsel Sorgulamanın Doğasına İlişkin Görüşler, Bilim Okuryazarlığı, Sınıf Öğretmenleri
dc.titleSınıf Öğretmenlerinin Bilimsel Sorgulamanın Doğasına İlişkin Görüşleri
dc.typearticle
dspace.entity.typeTrdizin

Files