TRDizin:
Sınıf Öğretmenlerinin Bilimsel Sorgulamanın Doğasına İlişkin Görüşleri

No Thumbnail Available

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Type

article

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Publication Status

Metrikler

Search on Google Scholar

Total Views

1

Total Downloads

0

Abstract

Bu nitel durum çalışması ile sınıf öğretmenlerinin bilimsel sorgulamanın doğasına ilişkin görüşlerinin araştırılması amaçlanmaktadır. Çalışmaya Türkiye’de çeşitli milli eğitim okullarında görev yapan 17 sınıf öğretmeni gönüllü bir şekilde katılmıştır. Araştırmanın verileri, ilk olarak açık uçlu VASI anketi ve devamında yarı yapılandırılmış görüşmeler ile çevrimiçi olarak toplanmıştır. Tüm veriler betimsel analiz yön-temi ile bütüncül bir şekilde analiz edilmiştir. Öğretmenlerin bilimsel sorgulamanın doğasına ilişkin görüşleri Lederman ve diğerleri (2014) tarafından belirlenen kodlar ve temalar kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre, sınıf öğretmenlerinin genel anlamda bilimsel sorgulamanın doğası ile ilgili naif ve bilgili görüşlere sahip oldukları ortaya çıkmıştır. “Bilimsel açıklamalar önceden bilinenler ve toplanan veriler ışığında geliştirilir” temasında en fazla naif görüşe sahip oldukları görülmüştür. En fazla bilgili görüşe sahip oldukları temanın “tüm bilimsel araştırmalarda izlenilen tek bir bilimsel yöntem yoktur” temasında olduğu görülmüştür. Genel olarak tüm temalarda bilgili görüşlere sahip olan bireylerin çoğunun bu temaları kendi cümleleriyle ifade edip örneklendiremedikleri tespit edilmiştir. Araştırmanın sonunda öğretmenlerin bilimsel sorgulamanın doğasına ilişkin anlayışlarının geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunulmuştur.

Date

2023

Publisher

Description

Keywords

Bilimsel Sorgulamanın Doğası, Bilimsel Sorgulamanın Doğasına İlişkin Görüşler, Bilim Okuryazarlığı, Sınıf Öğretmenleri

Citation

Erdaş Kartal, E., Özel, R. (2023). Sınıf Öğretmenlerinin Bilimsel Sorgulamanın Doğasına İlişkin Görüşleri. Sinop Üniversitesi sosyal bilimler dergisi, 7(2), 1066-1095