TRDizin:
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının KPSS Alan Sınavına İlişkin Görüşleri

dc.contributor.authorKübra AKGÜN
dc.contributor.authorErgün RECEPOĞLU
dc.contributor.authorSevim AKSU
dc.date.accessioned2023-04-14T23:14:19Z
dc.date.available2023-04-14T23:14:19Z
dc.date.issued2016-01-01
dc.description.abstractBu araştırma, Okul Öncesi Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim gören öğretmen adaylarının yapılan KPSS alan sınavına ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesinin Okul Öncesi Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim gören toplam 85 öğretmen adayıyla yürütülmüştür. Araştırmada, nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Bu araştırmada, veri toplama aracı olarak Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler, betimsel analiz ve içerik analizi teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda, öğretmen adaylarının büyük bir çoğunluğunun (%75) KPSS yerine alan sınavını tercih ettiği ve öğretmen seçiminde başka faktörlerin de göz önünde bulundurulması gerektiğini düşündükleri tespit edilmiştir.
dc.identifier.citationAkgün, K., Recepoğlu, E., Aksu, S. (2016). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının KPSS Alan Sınavına İlişkin Görüşleri. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(5), 2537-2548
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn
dc.identifier.endpage2548
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.issue5
dc.identifier.startpage2537
dc.identifier.trdizin216529
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/216529/okul-oncesi-ogretmen-adaylarinin-kpss-alan-sinavina-iliskin-gorusleri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8146
dc.identifier.volume24
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofKastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleOkul Öncesi Öğretmen Adaylarının KPSS Alan Sınavına İlişkin Görüşleri
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files