TRDizin:
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının KPSS Alan Sınavına İlişkin Görüşleri

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Bu araştırma, Okul Öncesi Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim gören öğretmen adaylarının yapılan KPSS alan sınavına ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesinin Okul Öncesi Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim gören toplam 85 öğretmen adayıyla yürütülmüştür. Araştırmada, nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Bu araştırmada, veri toplama aracı olarak Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler, betimsel analiz ve içerik analizi teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda, öğretmen adaylarının büyük bir çoğunluğunun (%75) KPSS yerine alan sınavını tercih ettiği ve öğretmen seçiminde başka faktörlerin de göz önünde bulundurulması gerektiğini düşündükleri tespit edilmiştir.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Akgün, K., Recepoğlu, E., Aksu, S. (2016). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının KPSS Alan Sınavına İlişkin Görüşleri. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(5), 2537-2548

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

3

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals