TRDizin:
Öğrenci, sosyal bilgiler öğretmen adayı ve öğretmenlerinin değer hiyerarşisi

dc.contributor.authorGökçe KILIÇOĞLU
dc.contributor.authorKadir KARATEKİN
dc.contributor.authorEbru GENÇTÜRK
dc.date.accessioned2023-04-15T00:14:45Z
dc.date.available2023-04-15T00:14:45Z
dc.date.issued2013-04-01
dc.description.abstractSosyal bilgiler dersi değer öğretiminde önemli bir misyona sahiptir. Buders kapsamında öğrencilere kazandırılması gereken 20 temel değerbelirlenmiştir. Sorumluluk, saygı, hoşgörü, aile birliğine önem verme,kültürel mirasa duyarlılık bu değerlerden bazılarıdır. Bireyler için ise budeğerlerin bazıları daha önemli olabilmektedir. Bu düşünceden hareketlebu araştırmada öğrenci, sosyal bilgiler öğretmeni ve öğretmenadaylarının değer hiyerarşisi belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla çalışmagrubundan Sosyal Bilgiler Öğretim Programında yer alan değerlerikendilerince önem derecesine göre (ilk 3 değer) sıralamaları vegerekçelerini ifade etmeleri istenmiştir. Araştırmanın amacıdoğrultusunda nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması(casestudy) kullanılmıştır. Çalışmada veri toplamak amacıyla yarı-yapılandırılmış mülakat tekniği kullanılmış mülakatlar dokümanincelemesi yoluyla kod ve temalar belirlenerek analiz edilmiştir. AraştırmaAnkara, Kastamonu ve Trabzon illerinde yürütülmüştür. Araştırmaya buillerde görev yapan sosyal bilgiler öğretm enleri, alt -orta ve üst gelirdüzeyine sahip ortaokul 6. 7. ve 8. sınıfa devam eden öğrenciler ve sonsınıfa devam eden sosyal bilgiler öğretmen adayları dahil edilmiştir.Araştırmadan elde edilen bulgulara göre tüm katılımcıların değersıralamasında ilk üç arasında yer alan değerleri sırasıyla saygı, dürüstlükve vatanseverliktir. Her üç grupta öne çıkan ortak değerin dürüstlükolduğu, öğrenci ve öğretmen adaylarının tercihlerinin birbirine daha çokbenzerlik gösterdiği, öğretmenlerin ise sevgi, hoşgörü ve aile birliğineönem verme değerlerini öne çıkardıkları belirlenmiştir.
dc.identifier.citationKiliçoğlu, G., Karateki̇n, K., Gençtürk Güven, E. (2013). Öğrenci, sosyal bilgiler öğretmen adayı ve öğretmenlerinin değer hiyerarşisi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, 0(14), 411-459
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn1308-7363
dc.identifier.endpage459
dc.identifier.issn1308-9196
dc.identifier.issue14
dc.identifier.startpage411
dc.identifier.trdizin168839
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/168839/ogrenci-sosyal-bilgiler-ogretmen-adayi-ve-ogretmenlerinin-deger-hiyerarsisi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8428
dc.identifier.volume0
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofAdıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleÖğrenci, sosyal bilgiler öğretmen adayı ve öğretmenlerinin değer hiyerarşisi
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files