TRDizin:
Öğretmenlerin Teknoloji Entegrasyonlarına Yönelik Temel Göstergeler: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması

dc.contributor.authorAyça ÇEBİ
dc.contributor.authorSeyfullah GÖKOĞLU
dc.contributor.authorÜnal ÇAKIROĞLU
dc.date.accessioned2023-04-14T23:19:09Z
dc.date.available2023-04-14T23:19:09Z
dc.date.issued2015-08-01
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı öğretmenlerin teknolojiyi derslerine entegre edebilme düzeylerini belirlemeye yönelik bir ölçme aracı geliştirmektir. Araştırmanın çalışma grubunu Türkiye'nin çeşitli illerinde görev yapmakta olan 717 öğretmen oluşturmuştur. Açımlayıcı faktör analizi sonucunda toplam varyansın % 62.496'sını açıklayan 5 faktör elde edilmiştir. Doğrulayıcı faktör analiziyle 5 faktörlü yapı sınanmış ve sınanan modelin iyi uyum indekslerine sahip olduğu görülmüştür. Ölçeğin güvenirliğini belirlemek için Cronbach alfa iç tutarlılık katsayısına bakılmış ve madde analizi yapılmıştır. Ölçme aracının Cronbach alpha katsayısı .931 olarak bulunmuştur.
dc.identifier.citationÇebi̇, A., Gökoğlu, S., Çakiroğlu, Ü. (2015). Öğretmenlerin Teknoloji Entegrasyonlarına Yönelik Temel Göstergeler: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(3), 507-522
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn
dc.identifier.endpage522
dc.identifier.issn1301-9058
dc.identifier.issue3
dc.identifier.startpage507
dc.identifier.trdizin253613
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/253613/ogretmenlerin-teknoloji-entegrasyonlarina-yonelik-temel-gostergeler-bir-olcek-gelistirme-calismasi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8243
dc.identifier.volume35
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofGazi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleÖğretmenlerin Teknoloji Entegrasyonlarına Yönelik Temel Göstergeler: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files