TRDizin:
Öğretmenlerin Teknoloji Entegrasyonlarına Yönelik Temel Göstergeler: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Bu çalışmanın amacı öğretmenlerin teknolojiyi derslerine entegre edebilme düzeylerini belirlemeye yönelik bir ölçme aracı geliştirmektir. Araştırmanın çalışma grubunu Türkiye'nin çeşitli illerinde görev yapmakta olan 717 öğretmen oluşturmuştur. Açımlayıcı faktör analizi sonucunda toplam varyansın % 62.496'sını açıklayan 5 faktör elde edilmiştir. Doğrulayıcı faktör analiziyle 5 faktörlü yapı sınanmış ve sınanan modelin iyi uyum indekslerine sahip olduğu görülmüştür. Ölçeğin güvenirliğini belirlemek için Cronbach alfa iç tutarlılık katsayısına bakılmış ve madde analizi yapılmıştır. Ölçme aracının Cronbach alpha katsayısı .931 olarak bulunmuştur.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Çebi̇, A., Gökoğlu, S., Çakiroğlu, Ü. (2015). Öğretmenlerin Teknoloji Entegrasyonlarına Yönelik Temel Göstergeler: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(3), 507-522

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

1

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals