TRDizin:
Role of Mathematical Self-Efficacy and Self-Concept in Mathematics Achievement: A Structural-Motivational Model

dc.contributor.authorCem Oktay GÜZELLER
dc.contributor.authorAyça AKIN
dc.date.accessioned2023-04-14T23:02:40Z
dc.date.available2023-04-14T23:02:40Z
dc.date.issued2017-06-01
dc.description.abstractMatematik öz-yeterliği ve matematik benlik saygısı sosyo-bilişsel kuramın motivasyonel bileşenlerindendir. Bu kuram matematik öz-yeterliği ve matematik benlik saygısının matematik başarısında, duyuşsal-motivasyonel ve arka plan değişkenleri üzerinde iyi bir tahminci ya da aracı olduğunu önermektedir. Bu neden ile bu çalışmanın amacı Ferla, Valcke ve Cai'nin (2009) PISA'da yüksek performanslı bir ülke (Belçika) için akademik öz-yeterlik ve benlik saygısı modeline entegre edip temel alarak PISA'da düşük performanslı (Türkiye) bir ülkenin matematik başarısının yapısal-motivasyonel modelini incelemektir. Modeldeki elde edilen önemli bulgular (a) matematik öz-yeterliğinin matematik benlik saygısı, matematik ilgisi, sınıf seviyesi ya da cinsiyete göre daha iyi bir yordayıcı olduğunu, matematik benlik saygısının ise matematik başarısı üzerindeki duyuşsal-motivasyonel değişkenler için iyi bir aracı olduğunu; (b) öğrencilerin matematik öz-yeterliği güçlü bir şekilde matematik benlik saygısını etkilediğini ve bunun tam tersinin olmadığını; (c) şaşırtıcı bir şekilde, matematik ilgisinin matematik başarısı üzerinde negatif bir etkiye sahip olduğunu; ve (d) önerilen modelin matematik başarısını 34% varyans ile açıkladığını göstermiştir. Bulgular PISA'da düşük ve yüksek performanslı ülkelerin matematik başarısının tahmininde akademik motivasyonun önemini göstermiştir
dc.identifier.citationGüzeller, C., Akin, A. (2017). Role of Mathematical Self-Efficacy and Self-Concept in Mathematics Achievement: A Structural-Motivational Model. Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi, 7(2), 293-306
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn2148-144X
dc.identifier.endpage306
dc.identifier.issn2146-4812
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage293
dc.identifier.trdizin276629
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/276629/role-of-mathematical-self-efficacy-and-self-concept-in-mathematics-achievement-a-structural-motivational-model
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/7935
dc.identifier.volume7
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofAkdeniz İnsani Bilimler Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleRole of Mathematical Self-Efficacy and Self-Concept in Mathematics Achievement: A Structural-Motivational Model
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files