TRDizin:
Role of Mathematical Self-Efficacy and Self-Concept in Mathematics Achievement: A Structural-Motivational Model

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Matematik öz-yeterliği ve matematik benlik saygısı sosyo-bilişsel kuramın motivasyonel bileşenlerindendir. Bu kuram matematik öz-yeterliği ve matematik benlik saygısının matematik başarısında, duyuşsal-motivasyonel ve arka plan değişkenleri üzerinde iyi bir tahminci ya da aracı olduğunu önermektedir. Bu neden ile bu çalışmanın amacı Ferla, Valcke ve Cai'nin (2009) PISA'da yüksek performanslı bir ülke (Belçika) için akademik öz-yeterlik ve benlik saygısı modeline entegre edip temel alarak PISA'da düşük performanslı (Türkiye) bir ülkenin matematik başarısının yapısal-motivasyonel modelini incelemektir. Modeldeki elde edilen önemli bulgular (a) matematik öz-yeterliğinin matematik benlik saygısı, matematik ilgisi, sınıf seviyesi ya da cinsiyete göre daha iyi bir yordayıcı olduğunu, matematik benlik saygısının ise matematik başarısı üzerindeki duyuşsal-motivasyonel değişkenler için iyi bir aracı olduğunu; (b) öğrencilerin matematik öz-yeterliği güçlü bir şekilde matematik benlik saygısını etkilediğini ve bunun tam tersinin olmadığını; (c) şaşırtıcı bir şekilde, matematik ilgisinin matematik başarısı üzerinde negatif bir etkiye sahip olduğunu; ve (d) önerilen modelin matematik başarısını 34% varyans ile açıkladığını göstermiştir. Bulgular PISA'da düşük ve yüksek performanslı ülkelerin matematik başarısının tahmininde akademik motivasyonun önemini göstermiştir

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Güzeller, C., Akin, A. (2017). Role of Mathematical Self-Efficacy and Self-Concept in Mathematics Achievement: A Structural-Motivational Model. Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi, 7(2), 293-306

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

0

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals