TRDizin:
Öğretmen adaylarının ahlaki olgunluk düzeyleri

dc.contributor.authorabdülkadir çekin
dc.date.accessioned2023-04-15T00:15:20Z
dc.date.available2023-04-15T00:15:20Z
dc.date.issued2013-05-01
dc.description.abstractAhlaki olgunluk bireyin duygu, düşünce, tutum ve davranışlarında ahlaka uygunluk açısından yüksek bir seviyede olması olarak ifade edilebilir. Bu kavram özellikle eğitim ile ilişkili olarak öğrencilere istenilen davranışların kazandırılmasında bir rol model olan öğretmenlik mesleğinde daha da önem kazanmaktadır. Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının ahlaki olgunluk düzeylerini belirlemektir. Çalışma, 2012-2013 öğretim yılı güz döneminde Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 222 öğretmen adayı üzerinde gerçekleştirilmiştir. Genel tarama modelinde yürütülen araştırmada veri toplama aracı olarak ahlaki olgunluk ölçeği kullanılmıştır. Şengün ve Kaya (2007) tarafından geliştirilen ölçek 42 maddeden oluşan beşli likert tipi bir ölçektir. Ölçeğin güvenirlik değeri 0.89dur. Yapılan çalışma sonucunda öğretmen adaylarının yüksek bir ahlaki olgunluk düzeyine sahip olduğu, cinsiyet değişkeninin bu düzey üzerinde anlamlı bir farklılaşma oluşturmazken, bölüm değişkeninin anlamlı bir fark yarattığı tespit edilmiştir.
dc.identifier.citationÇeki̇n, A. (2013). Öğretmen adaylarının ahlaki olgunluk düzeyleri. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(3), 1035-1048
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn
dc.identifier.endpage1048
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.issue3
dc.identifier.startpage1035
dc.identifier.trdizin155860
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/155860/ogretmen-adaylarinin-ahlaki-olgunluk-duzeyleri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8440
dc.identifier.volume21
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofKastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleÖğretmen adaylarının ahlaki olgunluk düzeyleri
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files