TRDizin:
Öğretmen adaylarının ahlaki olgunluk düzeyleri

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Ahlaki olgunluk bireyin duygu, düşünce, tutum ve davranışlarında ahlaka uygunluk açısından yüksek bir seviyede olması olarak ifade edilebilir. Bu kavram özellikle eğitim ile ilişkili olarak öğrencilere istenilen davranışların kazandırılmasında bir rol model olan öğretmenlik mesleğinde daha da önem kazanmaktadır. Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının ahlaki olgunluk düzeylerini belirlemektir. Çalışma, 2012-2013 öğretim yılı güz döneminde Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 222 öğretmen adayı üzerinde gerçekleştirilmiştir. Genel tarama modelinde yürütülen araştırmada veri toplama aracı olarak ahlaki olgunluk ölçeği kullanılmıştır. Şengün ve Kaya (2007) tarafından geliştirilen ölçek 42 maddeden oluşan beşli likert tipi bir ölçektir. Ölçeğin güvenirlik değeri 0.89dur. Yapılan çalışma sonucunda öğretmen adaylarının yüksek bir ahlaki olgunluk düzeyine sahip olduğu, cinsiyet değişkeninin bu düzey üzerinde anlamlı bir farklılaşma oluşturmazken, bölüm değişkeninin anlamlı bir fark yarattığı tespit edilmiştir.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Çeki̇n, A. (2013). Öğretmen adaylarının ahlaki olgunluk düzeyleri. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(3), 1035-1048

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

2

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals