TRDizin:
İlköğretim Yazı Dersi Programının Tarihsel Değişim Süreci İçerisinde Bitişik Yazı Eğitimi

dc.contributor.authorSayit UYSAL
dc.date.accessioned2023-04-15T00:28:02Z
dc.date.available2023-04-15T00:28:02Z
dc.date.issued2008-02-01
dc.description.abstractBu çalışmada, İlköğretim Yazı Dersi Programının tarihsel değişim süreci içerisinde, bitişik yazı eğitimi incelenmiştir. Bu amaçla Türkiye’de 1928 Yılında yapılan Harf İnkılabından bugüne kadar uygulamaya konulan Yazı Dersi Programları taranmıştır. Yazı Dersi Programları; Amaç, yöntem, süre, sınıf, harf örnekleri, programların niteliği ve devamlılığı açılarından analiz edilmiştir. Programların analizinden elde edilen bulgularla, bitişik yazı eğitiminin süreç içindeki başarısı ortaya konmaya çalışılmıştır. Ayrıca bu eğitime etki edebilecek program dışı etkenler hakkında da çalışmanın sonuç bölümünde yorumlamalar yapılmıştır.
dc.identifier.citationUysal, S. (2008). İlköğretim Yazı Dersi Programının Tarihsel Değişim Süreci İçerisinde Bitişik Yazı Eğitimi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 16(1), 303-314
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn
dc.identifier.endpage314
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage303
dc.identifier.trdizin87779
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/87779/ilkogretim-yazi-dersi-programinin-tarihsel-degisim-sureci-icerisinde-bitisik-yazi-egitimi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8636
dc.identifier.volume16
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofKastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleİlköğretim Yazı Dersi Programının Tarihsel Değişim Süreci İçerisinde Bitişik Yazı Eğitimi
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files