TRDizin:
İlköğretim Yazı Dersi Programının Tarihsel Değişim Süreci İçerisinde Bitişik Yazı Eğitimi

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Bu çalışmada, İlköğretim Yazı Dersi Programının tarihsel değişim süreci içerisinde, bitişik yazı eğitimi incelenmiştir. Bu amaçla Türkiye’de 1928 Yılında yapılan Harf İnkılabından bugüne kadar uygulamaya konulan Yazı Dersi Programları taranmıştır. Yazı Dersi Programları; Amaç, yöntem, süre, sınıf, harf örnekleri, programların niteliği ve devamlılığı açılarından analiz edilmiştir. Programların analizinden elde edilen bulgularla, bitişik yazı eğitiminin süreç içindeki başarısı ortaya konmaya çalışılmıştır. Ayrıca bu eğitime etki edebilecek program dışı etkenler hakkında da çalışmanın sonuç bölümünde yorumlamalar yapılmıştır.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Uysal, S. (2008). İlköğretim Yazı Dersi Programının Tarihsel Değişim Süreci İçerisinde Bitişik Yazı Eğitimi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 16(1), 303-314

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

0

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals