TRDizin:
ULUSLARARASI ÖĞRENCİLERİN YER BAĞLILIĞINI ANLAMAK: KASTAMONU KENTİ ÖRNEĞİ

dc.contributor.authorSuat YAZAN
dc.date.accessioned2023-04-13T23:52:28Z
dc.date.available2023-04-13T23:52:28Z
dc.date.issued2022-01-01
dc.description.abstractUluslararası öğrenci hareketliliği dünyada önemli bir büyüme ivmesi içerisindedir ve bu durum Türkiye için de geçerlidir. Bu çalışma, Kastamonu Üniversitesi’nde öğrenim gören uluslararası öğrencilerin yer bağlılıklarını anlamaya çalışmaktadır. Uluslararası öğrencilerin yer bağlılıkları, Scannell & Gifford tarafından geliştirilen üçlü model temelinde ele alınmaktadır. Çalışma kapsamında 14 farklı ülkeden 20 uluslararası öğrenci ile gerçekleştirilen görüşmelerden yararlanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, uluslararası öğrenciler bir yer bağlılığına sahiptir ancak bu bağlılığın dinamikleri değişkenlik göstermektedir. Arkadaşlık ilişkileri, öğrenci ve yerel halkın sıcak yaklaşımı, kentin sakinliği, muhafazakar bir yer olması gibi dinamikler yer bağlılığında olumlu etmen olarak öne çıkarken, memleket ve aile özlemi, dil, iklim şartları, kentin küçüklüğü, iş imkanlarının yetersizliği gibi etmenler de bağlılığı olumsuz etkilemiştir. Bununla birlikte mekânsal ölçeklere göre yer bağlılığı farklılık göstermektedir. Mekânsal birimler arasında katılımcıların çoğunluğu Kastamonu şehrine olan bağlılığı öne çıkarırken, Türkiye ve Kastamonu Üniversitesi sırasıyla bunu takip etmektedir.
dc.identifier.citationYazan, S. (2022). ULUSLARARASI ÖĞRENCİLERİN YER BAĞLILIĞINI ANLAMAK: KASTAMONU KENTİ ÖRNEĞİ. International journal of geography and geography education (Online), 27(46), 40-60
dc.identifier.doi10.32003/igge.1083148
dc.identifier.eissn2630-6336
dc.identifier.endpage60
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue46
dc.identifier.startpage40
dc.identifier.trdizin1147626
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/1147626/uluslararasi-ogrencilerin-yer-bagliligini-anlamak-kastamonu-kenti-ornegi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/6397
dc.identifier.volume27
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofInternational journal of geography and geography education (Online)
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleULUSLARARASI ÖĞRENCİLERİN YER BAĞLILIĞINI ANLAMAK: KASTAMONU KENTİ ÖRNEĞİ
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin
relation.isPublicationOfTrdizinc83f0b13-f2cb-4dad-90d4-21991a0948c4
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscoveryc83f0b13-f2cb-4dad-90d4-21991a0948c4

Files