TRDizin:
ULUSLARARASI ÖĞRENCİLERİN YER BAĞLILIĞINI ANLAMAK: KASTAMONU KENTİ ÖRNEĞİ

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Uluslararası öğrenci hareketliliği dünyada önemli bir büyüme ivmesi içerisindedir ve bu durum Türkiye için de geçerlidir. Bu çalışma, Kastamonu Üniversitesi’nde öğrenim gören uluslararası öğrencilerin yer bağlılıklarını anlamaya çalışmaktadır. Uluslararası öğrencilerin yer bağlılıkları, Scannell & Gifford tarafından geliştirilen üçlü model temelinde ele alınmaktadır. Çalışma kapsamında 14 farklı ülkeden 20 uluslararası öğrenci ile gerçekleştirilen görüşmelerden yararlanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, uluslararası öğrenciler bir yer bağlılığına sahiptir ancak bu bağlılığın dinamikleri değişkenlik göstermektedir. Arkadaşlık ilişkileri, öğrenci ve yerel halkın sıcak yaklaşımı, kentin sakinliği, muhafazakar bir yer olması gibi dinamikler yer bağlılığında olumlu etmen olarak öne çıkarken, memleket ve aile özlemi, dil, iklim şartları, kentin küçüklüğü, iş imkanlarının yetersizliği gibi etmenler de bağlılığı olumsuz etkilemiştir. Bununla birlikte mekânsal ölçeklere göre yer bağlılığı farklılık göstermektedir. Mekânsal birimler arasında katılımcıların çoğunluğu Kastamonu şehrine olan bağlılığı öne çıkarırken, Türkiye ve Kastamonu Üniversitesi sırasıyla bunu takip etmektedir.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Yazan, S. (2022). ULUSLARARASI ÖĞRENCİLERİN YER BAĞLILIĞINI ANLAMAK: KASTAMONU KENTİ ÖRNEĞİ. International journal of geography and geography education (Online), 27(46), 40-60

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

0

Views

0

Downloads

View PlumX Details


Sustainable Development Goals