TRDizin:
Öğretmenlerin Fen Bilimleri Dersi Kapsamında Laboratuvar Uygulamaları Hakkındaki Görüşlerinin Planlanmış Davranış Teorisi Yardımıyla İncelenmesi

dc.contributor.authorAbdullah AYDIN
dc.contributor.authorMahmut Sami KILIÇ
dc.date.accessioned2023-04-14T22:43:44Z
dc.date.available2023-04-14T22:43:44Z
dc.date.issued2018-01-01
dc.description.abstractBu çalışmada; Planlanmış Davranış Teorisinin (PDT) yardımıyla, fenbilimleri dersini yürüten öğretmenlerin bu ders kapsamında, laboratuvaruygulamaları yaptırma durumlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmadabetimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini Kastamonuilinde görev yapan 37 Fen Bilimleri ve Sınıf öğretmeni oluşturmaktadır.Araştırmada nitel veri toplama tekniklerinden yarı yapılandırılmış görüşmetekniği kullanılmıştır. Görüşme soruları PDT’nin üç temel boyutuna görehazırlanmıştır. Görüşmeler transkript edilerek PDT’nin boyutlarına göre üçana başlık altında içerik analizine tabi tutulmuştur. Çalışmanın sonucundaöğretmenlerin fen bilimleri dersi kapsamında laboratuvar uygulamalarınınöneminin farkında oldukları ve laboratuvar uygulamaları yapmaları halindeöğretim açısından faydalar temin ettikleri, bunun yanı sıra laboratuvaruygulamalarını gerçekleştirirken çeşitli zorluklarla karşılaştıkları tespitedilmiştir
dc.identifier.citationAydin, A., Kiliç, M. (2018). Öğretmenlerin Fen Bilimleri Dersi Kapsamında Laboratuvar Uygulamaları Hakkındaki Görüşlerinin Planlanmış Davranış Teorisi Yardımıyla İncelenmesi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(1), 241-246
dc.identifier.doi10.24106/kefdergi.378575
dc.identifier.eissn
dc.identifier.endpage246
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage241
dc.identifier.trdizin371031
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/371031/ogretmenlerin-fen-bilimleri-dersi-kapsaminda-laboratuvar-uygulamalari-hakkindaki-goruslerinin-planlanmis-davranis-teorisi-yardimiyla-incelenmesi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/7658
dc.identifier.volume26
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofKastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleÖğretmenlerin Fen Bilimleri Dersi Kapsamında Laboratuvar Uygulamaları Hakkındaki Görüşlerinin Planlanmış Davranış Teorisi Yardımıyla İncelenmesi
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin
relation.isPublicationOfTrdizinfffcab8a-99bb-4ef3-acf9-05a6c62ba9bf
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscoveryfffcab8a-99bb-4ef3-acf9-05a6c62ba9bf

Files