TRDizin:
Öğretmenlerin Fen Bilimleri Dersi Kapsamında Laboratuvar Uygulamaları Hakkındaki Görüşlerinin Planlanmış Davranış Teorisi Yardımıyla İncelenmesi

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Authors

Abdullah AYDIN
Mahmut Sami KILIÇ

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Bu çalışmada; Planlanmış Davranış Teorisinin (PDT) yardımıyla, fenbilimleri dersini yürüten öğretmenlerin bu ders kapsamında, laboratuvaruygulamaları yaptırma durumlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmadabetimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini Kastamonuilinde görev yapan 37 Fen Bilimleri ve Sınıf öğretmeni oluşturmaktadır.Araştırmada nitel veri toplama tekniklerinden yarı yapılandırılmış görüşmetekniği kullanılmıştır. Görüşme soruları PDT’nin üç temel boyutuna görehazırlanmıştır. Görüşmeler transkript edilerek PDT’nin boyutlarına göre üçana başlık altında içerik analizine tabi tutulmuştur. Çalışmanın sonucundaöğretmenlerin fen bilimleri dersi kapsamında laboratuvar uygulamalarınınöneminin farkında oldukları ve laboratuvar uygulamaları yapmaları halindeöğretim açısından faydalar temin ettikleri, bunun yanı sıra laboratuvaruygulamalarını gerçekleştirirken çeşitli zorluklarla karşılaştıkları tespitedilmiştir

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Aydin, A., Kiliç, M. (2018). Öğretmenlerin Fen Bilimleri Dersi Kapsamında Laboratuvar Uygulamaları Hakkındaki Görüşlerinin Planlanmış Davranış Teorisi Yardımıyla İncelenmesi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(1), 241-246

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

0

Views

0

Downloads

View PlumX Details


Sustainable Development Goals