TRDizin: KASTAMONU, MANAS VE OŞ İLAHİYAT FAKÜLTELERİ ÖĞRENCİLERİNİN FELSEFE DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARI
| dc.contributor.author | Cengiz ÇUHADAR | |
| dc.date.accessioned | 2023-04-14T22:31:33Z | |
| dc.date.available | 2023-04-14T22:31:33Z | |
| dc.date.issued | 2019-06-01 | |
| dc.description.abstract | İlahiyat Fakülteleri kurulduğundan beri felsefe dersleri müfredatın ay-rılmaz parçası olmuştur. Maalesef İlahiyat Fakültelerinde felsefe derslerininvarlığı ve önemi hala tartışılmaktadır. Ne yazık ki yapılan bu tartışmalar öğ-rencileri de içine çekmekte, felsefe derslerine yönelik tutumlarını etkilemek-tedir. Çalışmamızda İlahiyat Fakültelerindeki öğrencilerin felsefe dersine yö-nelik tutumları, bu tutumlarının din-felsefe ilişkisine yönelik inançlarına görefarklılaşıp farklılaşmadığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırmanın evreniniKastamonu, Kırgızistan-Türkiye Manas ve Oş Üniversitesi İlahiyat Fakültesiöğrencileri oluşturmaktadır. Örneklem uygun örnekleme yoluyla ulaşılan 276öğrenciden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak Felsefe Tutum ve Din-Felsefe İlişkisine Yönelik İnançlar Ölçekleri, verilerin çözümlenmesinde ba-ğımsız gruplar t testi, tek yönlü varyans analizi ve Pearson Korelasyon analizikullanılmıştır. Sonuç olarak öğrencilerin felsefe dersine yönelik tutumları vedin-felsefe ilişkisine yönelik düşünce ölçeklerinin bazı alt boyutlarında cin-siyet, okunulan üniversite, sınıf düzeyi, annenin eğitim düzeyi, alınan felsefedersi sayısı değişkenlerine göre anlamlı şekilde farklılaştığı görülmektedir.Ayrıca tutum ve düşünceleri etkilemede babanın eğitim düzeyi, üniversite ön-cesinde din eğitimi alma ve felsefe dersi alma değişkenlerine göre farklılaş-madığı görülmektedir. | |
| dc.identifier.citation | Çuhadar, C. (2019). KASTAMONU, MANAS VE OŞ İLAHİYAT FAKÜLTELERİ ÖĞRENCİLERİNİN FELSEFE DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARI. DİNİ ARAŞTIRMALAR, 22(55), 121-158 | |
| dc.identifier.doi | 10.15745/da.550994 | |
| dc.identifier.eissn | 2602-2435 | |
| dc.identifier.endpage | 158 | |
| dc.identifier.issn | 1301-966X | |
| dc.identifier.issue | 55 | |
| dc.identifier.startpage | 121 | |
| dc.identifier.trdizin | 324140 | |
| dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/324140/kastamonu-manas-ve-os-ilahiyat-fakulteleri-ogrencilerinin-felsefe-dersine-yonelik-tutumlari | |
| dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12597/7557 | |
| dc.identifier.volume | 22 | |
| dc.language.iso | tur | |
| dc.relation.ispartof | DİNİ ARAŞTIRMALAR | |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
| dc.title | KASTAMONU, MANAS VE OŞ İLAHİYAT FAKÜLTELERİ ÖĞRENCİLERİNİN FELSEFE DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARI | |
| dc.type | COMPILATION | |
| dspace.entity.type | Trdizin | |
| local.indexed.at | TrDizin | |
| relation.isPublicationOfTrdizin | 77210708-3c63-4080-b852-daf5132ab9e3 | |
| relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscovery | 77210708-3c63-4080-b852-daf5132ab9e3 |
