TRDizin: KASTAMONU, MANAS VE OŞ İLAHİYAT FAKÜLTELERİ ÖĞRENCİLERİNİN FELSEFE DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARI
Program
KU Authors
KU-Authors
Co-Authors
Authors
Advisor
Date
Language
Type
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
İlahiyat Fakülteleri kurulduğundan beri felsefe dersleri müfredatın ay-rılmaz parçası olmuştur. Maalesef İlahiyat Fakültelerinde felsefe derslerininvarlığı ve önemi hala tartışılmaktadır. Ne yazık ki yapılan bu tartışmalar öğ-rencileri de içine çekmekte, felsefe derslerine yönelik tutumlarını etkilemek-tedir. Çalışmamızda İlahiyat Fakültelerindeki öğrencilerin felsefe dersine yö-nelik tutumları, bu tutumlarının din-felsefe ilişkisine yönelik inançlarına görefarklılaşıp farklılaşmadığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırmanın evreniniKastamonu, Kırgızistan-Türkiye Manas ve Oş Üniversitesi İlahiyat Fakültesiöğrencileri oluşturmaktadır. Örneklem uygun örnekleme yoluyla ulaşılan 276öğrenciden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak Felsefe Tutum ve Din-Felsefe İlişkisine Yönelik İnançlar Ölçekleri, verilerin çözümlenmesinde ba-ğımsız gruplar t testi, tek yönlü varyans analizi ve Pearson Korelasyon analizikullanılmıştır. Sonuç olarak öğrencilerin felsefe dersine yönelik tutumları vedin-felsefe ilişkisine yönelik düşünce ölçeklerinin bazı alt boyutlarında cin-siyet, okunulan üniversite, sınıf düzeyi, annenin eğitim düzeyi, alınan felsefedersi sayısı değişkenlerine göre anlamlı şekilde farklılaştığı görülmektedir.Ayrıca tutum ve düşünceleri etkilemede babanın eğitim düzeyi, üniversite ön-cesinde din eğitimi alma ve felsefe dersi alma değişkenlerine göre farklılaş-madığı görülmektedir.
Description
Source:
Publisher:
Keywords:
Keywords
Citation
Çuhadar, C. (2019). KASTAMONU, MANAS VE OŞ İLAHİYAT FAKÜLTELERİ ÖĞRENCİLERİNİN FELSEFE DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARI. DİNİ ARAŞTIRMALAR, 22(55), 121-158
