TRDizin: İlköğretim 4.Sınıf Öğrencilerinin Dinlediklerini Anlama Düzeyinin Belirlenmesi1
Program
KU Authors
KU-Authors
Co-Authors
Authors
Advisor
Date
Language
Type
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
Bu çalışmada öğrencilerin dinlediklerini anlama düzeyleri incelenmiştir. Araştırma betimsel tarama modeli olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın örneklemini, Bayburt ili 4. sınıfta öğrenim görmekte olan 103 öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin toplanması için araştırmacılar tarafından hazırlanan, açık uçlu sorulardan oluşan bir form kullanılmıştır. Formda hikâye edici metinle ilgili 12, bilgilendirici metinle ilgili 9 adet metin içi soruya yer verilmiştir. dinledikleri hikâye edici metinleri anlama düzeylerinin bilgilendirici metinleri anlama düzeylerinden daha fazla olduğu, öğrencilerin dinledikleri hikâye edici metinleri anlama düzeyleri ile bilgilendirici metinleri anlama düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık olduğu, öğrencilerin dinledikleri metinleri anlama düzeylerinin cinsiyete göre anlamlı bir farklılık gösterdiği tespit edilmiştir.
Description
Source:
Publisher:
Keywords:
Keywords
Citation
Bozdemi̇r, H., Kodan, H. (2016). İlköğretim 4.Sınıf Öğrencilerinin Dinlediklerini Anlama Düzeyinin Belirlenmesi1. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(37), 15-27
