TRDizin:
A comparative analysis of ratio and proportion problems inTurkish and the U.S. Middle school mathematics textbooks

dc.contributor.authorLütfi İNCİKABI
dc.contributor.authorHartono TJOE
dc.date.accessioned2023-04-15T00:14:43Z
dc.date.available2023-04-15T00:14:43Z
dc.date.issued2013-04-01
dc.description.abstractBu çalışma, Türkiye de ve Amerika da bulunan matematik ders kitaplarındaki oran veorantı konusunu içeren problemlerin benzerlikler ve farklılıklar bakımından analiz etmeyiamaçlamaktadır. 6. v e 7. sınıf ders kitaplarındaki bu problemler, matematiksel özellikleri,içeriksel özellikleri ve performans özellikleri bakımından içerik analizine tabiitutulmuştur. Birleşik Devletler deki kitaplarla kıyaslandığında, Türkiye deki derskitapları 1) daha çok sadece matematiksel terimler kullanan problemler içermekte amadaha az gerçek hayat uygulalmaları içeren poblemlere yer vermekte, 2) daha çokuygulam a ve muhakeme gerketiren problemler içermekte ama daha az bilme bilişsel alanıvurgulanmakta ve 3) açıklamalar ve çözüm süreçleri daha çok vurgulanmakata amateknoloj kullanımını gerektiren hiçbir problem kullanmamaktadır.Genel olarak, BirleşikDevletler deki ders kitaplarının daha az çok adımlı problemler içerdiği ve daha düşükmatematiksel ve bilişsel yeterlikler gerektiren problemlerle donatıldığı görülmüştür.
dc.identifier.citationİnci̇kabi, L., Tjoe, H. (2013). A comparative analysis of ratio and proportion problems inTurkish and the U.S. Middle school mathematics textbooks. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 1-15
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn2147-1037
dc.identifier.endpage15
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage1
dc.identifier.trdizin169275
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/169275/a-comparative-analysis-of-ratio-and-proportion-problems-inturkish-and-the-us-middle-school-mathematics-textbooks
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8427
dc.identifier.volume14
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleA comparative analysis of ratio and proportion problems inTurkish and the U.S. Middle school mathematics textbooks
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files