TRDizin:
A comparative analysis of ratio and proportion problems inTurkish and the U.S. Middle school mathematics textbooks

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Bu çalışma, Türkiye de ve Amerika da bulunan matematik ders kitaplarındaki oran veorantı konusunu içeren problemlerin benzerlikler ve farklılıklar bakımından analiz etmeyiamaçlamaktadır. 6. v e 7. sınıf ders kitaplarındaki bu problemler, matematiksel özellikleri,içeriksel özellikleri ve performans özellikleri bakımından içerik analizine tabiitutulmuştur. Birleşik Devletler deki kitaplarla kıyaslandığında, Türkiye deki derskitapları 1) daha çok sadece matematiksel terimler kullanan problemler içermekte amadaha az gerçek hayat uygulalmaları içeren poblemlere yer vermekte, 2) daha çokuygulam a ve muhakeme gerketiren problemler içermekte ama daha az bilme bilişsel alanıvurgulanmakta ve 3) açıklamalar ve çözüm süreçleri daha çok vurgulanmakata amateknoloj kullanımını gerektiren hiçbir problem kullanmamaktadır.Genel olarak, BirleşikDevletler deki ders kitaplarının daha az çok adımlı problemler içerdiği ve daha düşükmatematiksel ve bilişsel yeterlikler gerektiren problemlerle donatıldığı görülmüştür.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

İnci̇kabi, L., Tjoe, H. (2013). A comparative analysis of ratio and proportion problems inTurkish and the U.S. Middle school mathematics textbooks. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 1-15

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

1

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals