TRDizin:
Effect of Content Knowledge on Scientific Argumentation Quality: Cloning Context

dc.contributor.authorAli Yiğit KUTLUCA
dc.contributor.authorPınar Seda ÇETİN
dc.contributor.authorNihal DOĞAN
dc.date.accessioned2023-04-14T23:32:40Z
dc.date.available2023-04-14T23:32:40Z
dc.date.issued2014-06-01
dc.description.abstractArgümantasyon üst düzey düşünme becerilerini geliştirmede öğretmenlere önemli katkılar sağladığından ve öğrenci merkezli olmasından dolayı son yıllarda fen eğitimcileri tarafından önem verilen konular arasında yer almaktadır. Bu nedenle;bu çalışmada alan bilgi seviyesiyle,bilimsel argümantasyon kalitesi arasındaki ilişki araştırılarak, fen ve teknoloji öğretmen adaylarına bilimsel argümantasyon becerisi kazandırılmaya çalışılmıştır. Veri toplama aracı olarak öğretmen adaylarına Lyngved (2009) tarafından geliştirilen "Klonlama Kavramsal Anlama Testi," araştırmacılar tarafından Türkçeye çevrildikten sonra uygulanmıştır. Klonlama Kavramsal Anlama Testinin analiz sonuçlarına göre "alt-orta-üst" olarak gruplara ayrılan 54 fen ve teknoloji öğretmeni adayı(44 kız, 10 erkek), genetik klonlamayla ilgili senaryolar hakkında bilimsel argümantasyon sürecine dahil olmuşlardır. Her grubun oluşturduğu argümanlar; Erduran, Simon ve Osborne (2004) tarafından geliştirilen analitik değerlendirme aracıyla analiz edilmiştir. Ayrıca öğretmen adaylarıyla, yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılarak, alan bilgi seviyesiyle bilimsel argümantasyon kalitesi arasında gözlemlenen bulgular derinlemesine incelenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre çalışmaya katılan öğretmen adaylarının sahip oldukları alan bilgi seviyesi ile bilimsel argümantasyon kaliteleri arasında anlamlı bir ilişki olmadığını tespit edilmiştir. Bundan sonraki çalışmalar alan bilgisi ve argüman kalitesi arasındaki ilişkiyi daha net anlamamız için farklı konularda ve daha büyük örneklemlerle gerçekleştirilebilir.
dc.identifier.citationKutluca, A., Çeti̇n, P., Doğan, N. (2014). Effect of Content Knowledge on Scientific Argumentation Quality: Cloning Context. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 8(1), 1-30
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn1307-6086
dc.identifier.endpage30
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage1
dc.identifier.trdizin222191
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/222191/effect-of-content-knowledge-on-scientific-argumentation-quality-cloning-context
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8352
dc.identifier.volume8
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofNecatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleEffect of Content Knowledge on Scientific Argumentation Quality: Cloning Context
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files