TRDizin: Effect of Content Knowledge on Scientific Argumentation Quality: Cloning Context
Program
KU Authors
KU-Authors
Co-Authors
Advisor
Date
Language
Type
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
Argümantasyon üst düzey düşünme becerilerini geliştirmede öğretmenlere önemli katkılar sağladığından ve öğrenci merkezli olmasından dolayı son yıllarda fen eğitimcileri tarafından önem verilen konular arasında yer almaktadır. Bu nedenle;bu çalışmada alan bilgi seviyesiyle,bilimsel argümantasyon kalitesi arasındaki ilişki araştırılarak, fen ve teknoloji öğretmen adaylarına bilimsel argümantasyon becerisi kazandırılmaya çalışılmıştır. Veri toplama aracı olarak öğretmen adaylarına Lyngved (2009) tarafından geliştirilen "Klonlama Kavramsal Anlama Testi," araştırmacılar tarafından Türkçeye çevrildikten sonra uygulanmıştır. Klonlama Kavramsal Anlama Testinin analiz sonuçlarına göre "alt-orta-üst" olarak gruplara ayrılan 54 fen ve teknoloji öğretmeni adayı(44 kız, 10 erkek), genetik klonlamayla ilgili senaryolar hakkında bilimsel argümantasyon sürecine dahil olmuşlardır. Her grubun oluşturduğu argümanlar; Erduran, Simon ve Osborne (2004) tarafından geliştirilen analitik değerlendirme aracıyla analiz edilmiştir. Ayrıca öğretmen adaylarıyla, yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılarak, alan bilgi seviyesiyle bilimsel argümantasyon kalitesi arasında gözlemlenen bulgular derinlemesine incelenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre çalışmaya katılan öğretmen adaylarının sahip oldukları alan bilgi seviyesi ile bilimsel argümantasyon kaliteleri arasında anlamlı bir ilişki olmadığını tespit edilmiştir. Bundan sonraki çalışmalar alan bilgisi ve argüman kalitesi arasındaki ilişkiyi daha net anlamamız için farklı konularda ve daha büyük örneklemlerle gerçekleştirilebilir.
Description
Source:
Publisher:
Keywords:
Keywords
Citation
Kutluca, A., Çeti̇n, P., Doğan, N. (2014). Effect of Content Knowledge on Scientific Argumentation Quality: Cloning Context. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 8(1), 1-30
