TRDizin:
Mikroskobik Canlılar Konusunda Model Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Zihinsel Model Gelişimine Etkisi

dc.contributor.authorHafife BOZDEMİR YÜZBAŞIOĞLU
dc.contributor.authorRabia SARIKAYA
dc.date.accessioned2023-04-14T22:17:00Z
dc.date.available2023-04-14T22:17:00Z
dc.date.issued2019-12-01
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, Model Tabanlı Öğretim ve Öğrenme kapsamında tasarlanan etkinliklerin, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin mikroskobik canlıların tanımı, yapısı, işlevi, davranışı, mekânizması ve şekli ile ilgili olarak anlama seviyelerinde vezihinsel modellerinde gelişimine etkisini incelemektir. Araştırmada gelişmiş karmayöntem desenlerinden müdahale deseni kullanılmıştır. Çalışma grubunu Kastamonuili merkeze bağlı bir köy ilkokulunda öğrenim gören altı öğrenci oluşturmaktadır.Araştırmada veriler, öğretim uygulamalarından önce ve sonra “Mikroskobik CanlılarKavram Testi” ve yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Kavram testinden elde edilen veriler anlama seviyeleri dikkate alınarak analiz edilmiştir. Nitel verilerin analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Öğretim uygulamalarından önce ve sonra yapılan son görüşmeler karşılaştırıldığında öğrencilerin anlama seviyelerinde genel artış gözlenmiş ve araştırma dâhilinde mikroskobik canlılara yönelik olarak bilimsel modele ulaştığı görülmüştür. Model Tabanlı Öğretim ve Öğrenmeuygulamaları mikroskobik canlılar ile ilgili olarak öğrencileri zihinsel model açısından bilimsel modele ulaştırmıştır. Ancak bazı öğrencilerde mikroskobik canlılarınfarklı boyutlarına yönelik eksik ve alternatif kavramların devam ettiği görülmektedir.
dc.identifier.citationBozdemi̇r Yüzbaşioğlu, H., Sarikaya, R. (2019). Mikroskobik Canlılar Konusunda Model Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Zihinsel Model Gelişimine Etkisi. Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, 9(17), 357-384
dc.identifier.doi10.23863/kalem.2019.131
dc.identifier.eissn2146-5606
dc.identifier.endpage384
dc.identifier.issn2146-5606
dc.identifier.issue17
dc.identifier.startpage357
dc.identifier.trdizin341839
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/341839/mikroskobik-canlilar-konusunda-model-tabanli-ogrenme-yaklasiminin-ogrencilerin-zihinsel-model-gelisimine-etkisi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/7463
dc.identifier.volume9
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofKalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleMikroskobik Canlılar Konusunda Model Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Zihinsel Model Gelişimine Etkisi
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin
relation.isPublicationOfTrdizin6e7bd645-75fe-4f65-93fb-d2ed038c1da9
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscovery6e7bd645-75fe-4f65-93fb-d2ed038c1da9

Files