TRDizin: Mikroskobik Canlılar Konusunda Model Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Zihinsel Model Gelişimine Etkisi
Program
KU Authors
KU-Authors
Co-Authors
Advisor
Date
Language
Type
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
Araştırmanın amacı, Model Tabanlı Öğretim ve Öğrenme kapsamında tasarlanan etkinliklerin, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin mikroskobik canlıların tanımı, yapısı, işlevi, davranışı, mekânizması ve şekli ile ilgili olarak anlama seviyelerinde vezihinsel modellerinde gelişimine etkisini incelemektir. Araştırmada gelişmiş karmayöntem desenlerinden müdahale deseni kullanılmıştır. Çalışma grubunu Kastamonuili merkeze bağlı bir köy ilkokulunda öğrenim gören altı öğrenci oluşturmaktadır.Araştırmada veriler, öğretim uygulamalarından önce ve sonra “Mikroskobik CanlılarKavram Testi” ve yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Kavram testinden elde edilen veriler anlama seviyeleri dikkate alınarak analiz edilmiştir. Nitel verilerin analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Öğretim uygulamalarından önce ve sonra yapılan son görüşmeler karşılaştırıldığında öğrencilerin anlama seviyelerinde genel artış gözlenmiş ve araştırma dâhilinde mikroskobik canlılara yönelik olarak bilimsel modele ulaştığı görülmüştür. Model Tabanlı Öğretim ve Öğrenmeuygulamaları mikroskobik canlılar ile ilgili olarak öğrencileri zihinsel model açısından bilimsel modele ulaştırmıştır. Ancak bazı öğrencilerde mikroskobik canlılarınfarklı boyutlarına yönelik eksik ve alternatif kavramların devam ettiği görülmektedir.
Description
Source:
Publisher:
Keywords:
Keywords
Citation
Bozdemi̇r Yüzbaşioğlu, H., Sarikaya, R. (2019). Mikroskobik Canlılar Konusunda Model Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Zihinsel Model Gelişimine Etkisi. Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, 9(17), 357-384
