TRDizin:
KIŞ TURİZMİ DESTİNASYONU PAZARLAMA YÖNETİMİ: ERZURUM ÖRNEĞİ

dc.contributor.authorGülizar AKKUŞ
dc.date.accessioned2023-04-14T22:50:54Z
dc.date.available2023-04-14T22:50:54Z
dc.date.issued2018-07-01
dc.description.abstractGüçlü faktör donanımlarına sahip bir destinasyonda gerçekleştirileceksağlam temelli pazarlama faaliyetleri büyük başarılar yakalamaktadır. AncakErzurum gibi birçok turistik kaynağa sahip bir destinasyon, etkili bir şekildepazarlanamadığı için faktör donanımı açısından ne kadar yeterli olsa da rekabet ettiğibirçok destinasyonun önüne geçememektedir. Destinasyonun daha etkin bir şekildepazarlanabilmesi açısından turizm sektörü paydaşlarının fikir ve görüşleri büyükönem arz etmektedir. Bu araştırmada, Erzurum ilindeki turizm işletmesiyöneticilerinin destinasyonun pazarlanmasına ilişkin görüşlerini derinlemesineincelemek amaçlanmıştır. Turizm işletmeleri seyahat acentaları, oteller ve iyi kaliterestoranlar olmak üzere üçe ayrılmış ve işletme yöneticilerinin düşüncelerininbenzerlik gösterdiği ya da ayrıştığı noktalar tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırmadanitel bir yöntem olan standartlaştırılmış açık uçlu görüşme tekniği benimsenmiş vetoplamda 18 yüz yüze görüşme gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda tümpaydaşların sorulara genellikle olumsuz yanıtlar verdiği tespit edilmiştir. Ancak otelyöneticilerinin, acenta ve restoran yöneticilerine kıyasla sorulara daha olumlu yanıtlarverdiği gözlenmiştir. Verilen olumsuz yanıtlara ilişkin yönetsel önerilerdebulunulmuştur.
dc.identifier.citationAkkuş, G. (2018). KIŞ TURİZMİ DESTİNASYONU PAZARLAMA YÖNETİMİ: ERZURUM ÖRNEĞİ. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 32(3), 557-575
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn2147-7582
dc.identifier.endpage575
dc.identifier.issn1300-4646
dc.identifier.issue3
dc.identifier.startpage557
dc.identifier.trdizin309496
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/309496/kis-turizmi-destinasyonu-pazarlama-yonetimi-erzurum-ornegi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/7784
dc.identifier.volume32
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofAtatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleKIŞ TURİZMİ DESTİNASYONU PAZARLAMA YÖNETİMİ: ERZURUM ÖRNEĞİ
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files