TRDizin:
KIŞ TURİZMİ DESTİNASYONU PAZARLAMA YÖNETİMİ: ERZURUM ÖRNEĞİ

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Güçlü faktör donanımlarına sahip bir destinasyonda gerçekleştirileceksağlam temelli pazarlama faaliyetleri büyük başarılar yakalamaktadır. AncakErzurum gibi birçok turistik kaynağa sahip bir destinasyon, etkili bir şekildepazarlanamadığı için faktör donanımı açısından ne kadar yeterli olsa da rekabet ettiğibirçok destinasyonun önüne geçememektedir. Destinasyonun daha etkin bir şekildepazarlanabilmesi açısından turizm sektörü paydaşlarının fikir ve görüşleri büyükönem arz etmektedir. Bu araştırmada, Erzurum ilindeki turizm işletmesiyöneticilerinin destinasyonun pazarlanmasına ilişkin görüşlerini derinlemesineincelemek amaçlanmıştır. Turizm işletmeleri seyahat acentaları, oteller ve iyi kaliterestoranlar olmak üzere üçe ayrılmış ve işletme yöneticilerinin düşüncelerininbenzerlik gösterdiği ya da ayrıştığı noktalar tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırmadanitel bir yöntem olan standartlaştırılmış açık uçlu görüşme tekniği benimsenmiş vetoplamda 18 yüz yüze görüşme gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda tümpaydaşların sorulara genellikle olumsuz yanıtlar verdiği tespit edilmiştir. Ancak otelyöneticilerinin, acenta ve restoran yöneticilerine kıyasla sorulara daha olumlu yanıtlarverdiği gözlenmiştir. Verilen olumsuz yanıtlara ilişkin yönetsel önerilerdebulunulmuştur.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Akkuş, G. (2018). KIŞ TURİZMİ DESTİNASYONU PAZARLAMA YÖNETİMİ: ERZURUM ÖRNEĞİ. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 32(3), 557-575

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

0

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals