TRDizin:
HEDONİK TÜKETİM, KADINLAR VE BURÇLAR

dc.contributor.authorBekir ÖZKAN
dc.date.accessioned2023-04-14T23:09:08Z
dc.date.available2023-04-14T23:09:08Z
dc.date.issued2017-03-01
dc.description.abstractTüketim söz konusu olduğunda kadınlar erkeklere göre daha ön plandadırlar. Kadınların hedonik tüketim eğilimleri erkeklerden daha fazladır. Bu çalışmanın ana amacı; burçların hedonik tüketim ile ilişkisinin araştırılmasının yanı sıra, demografik değişkenlerin hedonik tüketim ile ilişkisinin ve kadın tüketicilerin daha çok hangi ürün gruplarında hedonik tüketim eğilimi gösterdiklerinin ortaya çıkarılmasıdır. Bu amaçla çalışma kapsamında Kastamonu üniversitesinde çalışan akademik ve idari kadrolardaki kadınlar ve kadın öğrenciler üzerinde uygulama yapılmıştır. Elde edilen veriler lojistik regresyon modeli kurularak analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre; eğitim durumu yükseldikçe hedonik tüketim eğiliminin azalmakta olduğu, evli olan kadınların bekâr olanlara oranla daha az hedonik tüketim eğilimi gösterdiği söylenebilir. Bununla birlikte; koç, yengeç, terazi ve akrep burçları balık burçlarına oranla daha fazla rol alışverişi (başkalarını mutlu etmek için alışveriş) yapmaktadırlar
dc.identifier.citationÖzkan, B. (2017). HEDONİK TÜKETİM, KADINLAR VE BURÇLAR. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 13(1), 117-135
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn2147-9194
dc.identifier.endpage135
dc.identifier.issn2147-9208
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage117
dc.identifier.trdizin243897
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/243897/hedonik-tuketim-kadinlar-ve-burclar
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8044
dc.identifier.volume13
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofUluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleHEDONİK TÜKETİM, KADINLAR VE BURÇLAR
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files