TRDizin:
HEDONİK TÜKETİM, KADINLAR VE BURÇLAR

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Tüketim söz konusu olduğunda kadınlar erkeklere göre daha ön plandadırlar. Kadınların hedonik tüketim eğilimleri erkeklerden daha fazladır. Bu çalışmanın ana amacı; burçların hedonik tüketim ile ilişkisinin araştırılmasının yanı sıra, demografik değişkenlerin hedonik tüketim ile ilişkisinin ve kadın tüketicilerin daha çok hangi ürün gruplarında hedonik tüketim eğilimi gösterdiklerinin ortaya çıkarılmasıdır. Bu amaçla çalışma kapsamında Kastamonu üniversitesinde çalışan akademik ve idari kadrolardaki kadınlar ve kadın öğrenciler üzerinde uygulama yapılmıştır. Elde edilen veriler lojistik regresyon modeli kurularak analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre; eğitim durumu yükseldikçe hedonik tüketim eğiliminin azalmakta olduğu, evli olan kadınların bekâr olanlara oranla daha az hedonik tüketim eğilimi gösterdiği söylenebilir. Bununla birlikte; koç, yengeç, terazi ve akrep burçları balık burçlarına oranla daha fazla rol alışverişi (başkalarını mutlu etmek için alışveriş) yapmaktadırlar

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Özkan, B. (2017). HEDONİK TÜKETİM, KADINLAR VE BURÇLAR. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 13(1), 117-135

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

0

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals