TRDizin:
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Politik Okuryazarlık Düzeyleri

dc.contributor.authorCengiz DÖNMEZ
dc.contributor.authorMelike FAİZ
dc.date.accessioned2023-04-14T22:17:04Z
dc.date.available2023-04-14T22:17:04Z
dc.date.issued2019-12-01
dc.description.abstractPolitik okuryazarlık vatandaşlık eğitiminin bir parçasıdır. Öğrenciler, kamusal hayattakendilerini, ‘politik okuryazarlık’la tanımlanabilecek bilgi, beceri ve değerler aracılığıylanasıl öğreneceklerini ve kendilerini nasıl geliştireceklerini öğrenirler. Öğretmenler, vatandaşları eğitmek için en etkili kişilerdir. Bu çalışmanın amacı sosyal bilgiler öğretmen adaylarının politik okuryazarlık düzeylerini belirlemektir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Tarama modeli kullanılmasının sebebi mevcut hali olduğu gibi ortaya koymasındankaynaklanmaktadır. Araştırmada, Faiz (2016) tarafından geliştirilen “Siyaset OkuryazarlıkÖlçme Aracı” uygulanmıştır. Çalışmanın örneklemi maksimum örnekleme türüyle belirlenmiştir. Örneklem yedi coğrafi bölgedeki toplamda 1187 sosyal bilgiler öğretmen adayıdır. Veriler analiz edilirken ilişkisiz örneklemler için t Testi, Kruskal Wallis H Testi, Mann-Whitney U testi, tek yönlü varyans analizi ve betimsel istatistik yapılmıştır. Araştırmacıların verilerden elde ettikleri sonuca göre öğretmen adaylarının bilgi, tutum ve becerilerinin orta düzeyde olduğu bulunmuştur. Politik okuryazarlığı oluşturan bileşenlerarasındaki ilişki, bilgi ve eğilim arasında pozitif, düşük düzey ve anlamlı bir ilişki olduğu;bilgi ve beceri arasında pozitif yüksek düzey ve anlamlı bir ilişki; tutum ve beceri arasındapozitif, yüksek düzey ve anlamlı bir ilişki olduğu bulunmuştur.
dc.identifier.citationDönmez, C., Fai̇z, M. (2019). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Politik Okuryazarlık Düzeyleri. Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, 9(17), 475-501
dc.identifier.doi10.23863/kalem.2019.136
dc.identifier.eissn2146-5606
dc.identifier.endpage501
dc.identifier.issn2146-5606
dc.identifier.issue17
dc.identifier.startpage475
dc.identifier.trdizin341810
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/341810/sosyal-bilgiler-ogretmen-adaylarinin-politik-okuryazarlik-duzeyleri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/7464
dc.identifier.volume9
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofKalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleSosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Politik Okuryazarlık Düzeyleri
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin
relation.isPublicationOfTrdizina14ce13c-b84e-4246-b1fc-e78b8f048e79
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscoverya14ce13c-b84e-4246-b1fc-e78b8f048e79

Files