TRDizin:
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Politik Okuryazarlık Düzeyleri

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Politik okuryazarlık vatandaşlık eğitiminin bir parçasıdır. Öğrenciler, kamusal hayattakendilerini, ‘politik okuryazarlık’la tanımlanabilecek bilgi, beceri ve değerler aracılığıylanasıl öğreneceklerini ve kendilerini nasıl geliştireceklerini öğrenirler. Öğretmenler, vatandaşları eğitmek için en etkili kişilerdir. Bu çalışmanın amacı sosyal bilgiler öğretmen adaylarının politik okuryazarlık düzeylerini belirlemektir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Tarama modeli kullanılmasının sebebi mevcut hali olduğu gibi ortaya koymasındankaynaklanmaktadır. Araştırmada, Faiz (2016) tarafından geliştirilen “Siyaset OkuryazarlıkÖlçme Aracı” uygulanmıştır. Çalışmanın örneklemi maksimum örnekleme türüyle belirlenmiştir. Örneklem yedi coğrafi bölgedeki toplamda 1187 sosyal bilgiler öğretmen adayıdır. Veriler analiz edilirken ilişkisiz örneklemler için t Testi, Kruskal Wallis H Testi, Mann-Whitney U testi, tek yönlü varyans analizi ve betimsel istatistik yapılmıştır. Araştırmacıların verilerden elde ettikleri sonuca göre öğretmen adaylarının bilgi, tutum ve becerilerinin orta düzeyde olduğu bulunmuştur. Politik okuryazarlığı oluşturan bileşenlerarasındaki ilişki, bilgi ve eğilim arasında pozitif, düşük düzey ve anlamlı bir ilişki olduğu;bilgi ve beceri arasında pozitif yüksek düzey ve anlamlı bir ilişki; tutum ve beceri arasındapozitif, yüksek düzey ve anlamlı bir ilişki olduğu bulunmuştur.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Dönmez, C., Fai̇z, M. (2019). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Politik Okuryazarlık Düzeyleri. Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, 9(17), 475-501

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

5

Views

0

Downloads

View PlumX Details


Sustainable Development Goals