TRDizin:
PSİKOLOJİK SERMAYENİN DUYGUSAL BAĞLILIK ÜZERİNDEKİ ETKİSİNDE DUYGUSAL EMEĞİN ARACI ROLÜ: ÖĞRETMENLER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

dc.contributor.authorKürşat TARIM
dc.contributor.authorBurak ÖZDEMİR
dc.date.accessioned2023-04-13T23:26:54Z
dc.date.available2023-04-13T23:26:54Z
dc.date.issued2022-02-01
dc.description.abstractBu araştırmada, kaynakların korunması teorisi temel alınarak psikolojik sermayenin duygusal bağlılık üzerindeki etkisinde duygusal emeğin aracı rolü incelenmektedir. Buna bağlı olarak 392 öğretmenden kolayda örneklem yöntemiyle veriler elde edilmiştir. Araştırmada kullanılan ölçeklerin geçerlik ve güvenirlik analizleri yapılmıştır. Bu doğrultuda doğrulayıcı faktör analizi gerçekleştirilmiş, açıklanan ortalama varyans (AVE) değerleri, birleşik güvenirlik (CR) değerleri ve Cronbach Alfa Katsayıları hesaplanmıştır. Değişkenler arası ilişkiler yapısal model ile test edilmiştir. Yapısal modelin kabul edilebilir düzeyde uyum değerlerine sahip olduğu görülmüştür. Bulgular, psikolojik sermayenin duygusal bağlılığı pozitif yönde etkilediğini göstermiştir. Duygusal emek boyutlarından derinden rol yapmanın bu etki üzerinde kısmi aracı role sahip olduğu tespit edilmiştir. Araştırma, önceki çalışmalarda bu üç değişken arasındaki ilişkilerin yeterince incelenmemiş olması nedeniyle önemlidir. Ayrıca, bu değişkenleri ve aralarındaki ilişkileri kaynakların korunması teorisi kapsamında değerlendirmesi açısından yazına katkı sağlamaktadır
dc.identifier.citationTarim, K., Özdemir, B. (2022). PSİKOLOJİK SERMAYENİN DUYGUSAL BAĞLILIK ÜZERİNDEKİ ETKİSİNDE DUYGUSAL EMEĞİN ARACI ROLÜ: ÖĞRETMENLER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Milli Eğitim, 51(234), 1305-1326
dc.identifier.doi10.37669/milliegitim.887093
dc.identifier.eissn2791-7657
dc.identifier.endpage1326
dc.identifier.issn1302-5600
dc.identifier.issue234
dc.identifier.startpage1305
dc.identifier.trdizin515244
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/515244/psikolojik-sermayenin-duygusal-baglilik-uzerindeki-etkisinde-duygusal-emegin-araci-rolu-ogretmenler-uzerine-bir-arastirma
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/6343
dc.identifier.volume51
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofMilli Eğitim
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titlePSİKOLOJİK SERMAYENİN DUYGUSAL BAĞLILIK ÜZERİNDEKİ ETKİSİNDE DUYGUSAL EMEĞİN ARACI ROLÜ: ÖĞRETMENLER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin
relation.isPublicationOfTrdizin330e8264-927d-4474-9a08-596836790320
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscovery330e8264-927d-4474-9a08-596836790320

Files