TRDizin: PSİKOLOJİK SERMAYENİN DUYGUSAL BAĞLILIK ÜZERİNDEKİ ETKİSİNDE DUYGUSAL EMEĞİN ARACI ROLÜ: ÖĞRETMENLER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
Program
KU Authors
KU-Authors
Co-Authors
Authors
Advisor
Date
Language
Type
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
Bu araştırmada, kaynakların korunması teorisi temel alınarak psikolojik
sermayenin duygusal bağlılık üzerindeki etkisinde duygusal emeğin aracı rolü
incelenmektedir. Buna bağlı olarak 392 öğretmenden kolayda örneklem yöntemiyle veriler elde edilmiştir. Araştırmada kullanılan ölçeklerin geçerlik ve güvenirlik analizleri yapılmıştır. Bu doğrultuda doğrulayıcı faktör analizi gerçekleştirilmiş, açıklanan ortalama varyans (AVE) değerleri, birleşik güvenirlik (CR)
değerleri ve Cronbach Alfa Katsayıları hesaplanmıştır. Değişkenler arası ilişkiler
yapısal model ile test edilmiştir. Yapısal modelin kabul edilebilir düzeyde uyum
değerlerine sahip olduğu görülmüştür. Bulgular, psikolojik sermayenin duygusal bağlılığı pozitif yönde etkilediğini göstermiştir. Duygusal emek boyutlarından derinden rol yapmanın bu etki üzerinde kısmi aracı role sahip olduğu tespit
edilmiştir. Araştırma, önceki çalışmalarda bu üç değişken arasındaki ilişkilerin
yeterince incelenmemiş olması nedeniyle önemlidir. Ayrıca, bu değişkenleri ve
aralarındaki ilişkileri kaynakların korunması teorisi kapsamında değerlendirmesi açısından yazına katkı sağlamaktadır
Description
Source:
Publisher:
Keywords:
Keywords
Citation
Tarim, K., Özdemir, B. (2022). PSİKOLOJİK SERMAYENİN DUYGUSAL BAĞLILIK ÜZERİNDEKİ ETKİSİNDE DUYGUSAL EMEĞİN ARACI ROLÜ: ÖĞRETMENLER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Milli Eğitim, 51(234), 1305-1326
