TRDizin:
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMINA KAYNAŞTIRILAN ÇEVRE EĞİTİMİ PROGRAMININ ÇOCUKLARIN "ÇEVRE" KAVRAMI HAKKINDAKİ ZİHİNSEL MODEL GELİŞİMİNE ETKİSİ1

dc.contributor.authorBerat AHİ
dc.contributor.authorFatma ALİSİNANOĞLU
dc.date.accessioned2023-04-14T23:13:55Z
dc.date.available2023-04-14T23:13:55Z
dc.date.issued2016-12-01
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı okul öncesi eğitim alan çocukların okul öncesi eğitim programına kaynaştırılan çevre eğitimi programının çocukların çevre kavramı hakkındaki zihinsel model gelişimine etkisini belirlemektir. Araştırma kapsamında 52, 48-66 aylık çocuklarla çalışılmıştır. Araştırma karma desen modelinde yürütülmüştür. Araştırmanın verilerini çocukların çizimleri oluşturmaktadır. Çizimler Draw An Environment Test-Rubric (DAET-R) aracılığıyla puanlanmıştır. Araştırma sonucunda okul öncesi eğitim programına kaynaştırılan çevre eğitiminin çocukların çevre kavramına yönelik zihinsel modellerinde istendik değişiklikler sağladığı tespit edilmiştir. Bu sonuçtan yola çıkılarak, çevre eğitiminin mümkün olan en erken yaşta verilmesinin önemli olduğu düşünülmektedir.
dc.identifier.citationAhi̇, B., Ali̇si̇nanoğlu, F. (2016). OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMINA KAYNAŞTIRILAN ÇEVRE EĞİTİMİ PROGRAMININ ÇOCUKLARIN "ÇEVRE" KAVRAMI HAKKINDAKİ ZİHİNSEL MODEL GELİŞİMİNE ETKİSİ1. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 0(18), 305-329
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn2149-0643
dc.identifier.endpage329
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue18
dc.identifier.startpage305
dc.identifier.trdizin220791
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/220791/okul-oncesi-egitim-programina-kaynastirilan-cevre-egitimi-programinin-cocuklarin-cevre-kavrami-hakkindaki-zihinsel-model-gelisimine-etkisi1
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8137
dc.identifier.volume0
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofKafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleOKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMINA KAYNAŞTIRILAN ÇEVRE EĞİTİMİ PROGRAMININ ÇOCUKLARIN "ÇEVRE" KAVRAMI HAKKINDAKİ ZİHİNSEL MODEL GELİŞİMİNE ETKİSİ1
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin

Files