TRDizin:
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMINA KAYNAŞTIRILAN ÇEVRE EĞİTİMİ PROGRAMININ ÇOCUKLARIN "ÇEVRE" KAVRAMI HAKKINDAKİ ZİHİNSEL MODEL GELİŞİMİNE ETKİSİ1

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Bu araştırmanın amacı okul öncesi eğitim alan çocukların okul öncesi eğitim programına kaynaştırılan çevre eğitimi programının çocukların çevre kavramı hakkındaki zihinsel model gelişimine etkisini belirlemektir. Araştırma kapsamında 52, 48-66 aylık çocuklarla çalışılmıştır. Araştırma karma desen modelinde yürütülmüştür. Araştırmanın verilerini çocukların çizimleri oluşturmaktadır. Çizimler Draw An Environment Test-Rubric (DAET-R) aracılığıyla puanlanmıştır. Araştırma sonucunda okul öncesi eğitim programına kaynaştırılan çevre eğitiminin çocukların çevre kavramına yönelik zihinsel modellerinde istendik değişiklikler sağladığı tespit edilmiştir. Bu sonuçtan yola çıkılarak, çevre eğitiminin mümkün olan en erken yaşta verilmesinin önemli olduğu düşünülmektedir.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Ahi̇, B., Ali̇si̇nanoğlu, F. (2016). OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMINA KAYNAŞTIRILAN ÇEVRE EĞİTİMİ PROGRAMININ ÇOCUKLARIN "ÇEVRE" KAVRAMI HAKKINDAKİ ZİHİNSEL MODEL GELİŞİMİNE ETKİSİ1. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 0(18), 305-329

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

3

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals