TRDizin: OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMINA KAYNAŞTIRILAN ÇEVRE EĞİTİMİ PROGRAMININ ÇOCUKLARIN "ÇEVRE" KAVRAMI HAKKINDAKİ ZİHİNSEL MODEL GELİŞİMİNE ETKİSİ1
No Thumbnail Available
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Type
RESEARCH
Access
info:eu-repo/semantics/openAccess
Publication Status
Metrikler
Total Views
2
Total Downloads
0
Abstract
Bu araştırmanın amacı okul öncesi eğitim alan çocukların okul öncesi eğitim programına kaynaştırılan çevre eğitimi programının çocukların çevre kavramı hakkındaki zihinsel model gelişimine etkisini belirlemektir. Araştırma kapsamında 52, 48-66 aylık çocuklarla çalışılmıştır. Araştırma karma desen modelinde yürütülmüştür. Araştırmanın verilerini çocukların çizimleri oluşturmaktadır. Çizimler Draw An Environment Test-Rubric (DAET-R) aracılığıyla puanlanmıştır. Araştırma sonucunda okul öncesi eğitim programına kaynaştırılan çevre eğitiminin çocukların çevre kavramına yönelik zihinsel modellerinde istendik değişiklikler sağladığı tespit edilmiştir. Bu sonuçtan yola çıkılarak, çevre eğitiminin mümkün olan en erken yaşta verilmesinin önemli olduğu düşünülmektedir.
Date
2016-12-01
Publisher
Description
Keywords
Citation
Ahi̇, B., Ali̇si̇nanoğlu, F. (2016). OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMINA KAYNAŞTIRILAN ÇEVRE EĞİTİMİ PROGRAMININ ÇOCUKLARIN "ÇEVRE" KAVRAMI HAKKINDAKİ ZİHİNSEL MODEL GELİŞİMİNE ETKİSİ1. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 0(18), 305-329