TRDizin:
The functions of the use of l1: Insights from an efl classroom

dc.contributor.authorMetin TİMUÇİN
dc.contributor.authorİlknur BAYTAR
dc.date.accessioned2023-04-14T23:31:03Z
dc.date.available2023-04-14T23:31:03Z
dc.date.issued2015-01-01
dc.description.abstractİngilizce sınıflarında ana dil kullanımı tartışmalı bir konudur ve kullanılıp, kullanılmaması hususunda kesin bir araştırma sonucu bulunmamaktadır,fakat şu da yadsınamaz bir gerçektir ki bazı öğretmenler ana dili kullanmaktan kaçınırken, bazıları da çeşitli sebeplerden ötürü ana dil kullanımına sıcak bakmaktadırlar. Bu çalışmanın amacı, ingilizcenin yabancı dil olarak öğretildiği ortamlarda, ana dil kullanımının işlevlerini ortaya koymaktır. Bu çalışmaya, Türkiyede bir devlet üniversitesinde çalışan 4 İngilizce öğretmeni ve burda eğitim gören 20 öğrenci katılmıştır. Veri ders saatlerinde kaydedilmiş olup, dil değiştirmeye dair 129 örnek içermektedir. Bu küçük ölçekli dil değiştirme araştırmasının sonucu, ana dil kullanımının genellikle pedagojik amaçlara işaret ettiğini gösterir.
dc.identifier.citationTi̇muçi̇n, M., Baytar, İ. (2015). The functions of the use of l1: Insights from an efl classroom. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(1), 241-252
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn
dc.identifier.endpage252
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage241
dc.identifier.trdizin166248
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/166248/the-functions-of-the-use-of-l1-insights-from-an-efl-classroom
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8322
dc.identifier.volume23
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofKastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleThe functions of the use of l1: Insights from an efl classroom
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files