TRDizin: The functions of the use of l1: Insights from an efl classroom
Program
KU Authors
KU-Authors
Co-Authors
Authors
Advisor
Date
Language
Type
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
İngilizce sınıflarında ana dil kullanımı tartışmalı bir konudur ve kullanılıp, kullanılmaması hususunda kesin bir araştırma sonucu bulunmamaktadır,fakat şu da yadsınamaz bir gerçektir ki bazı öğretmenler ana dili kullanmaktan kaçınırken, bazıları da çeşitli sebeplerden ötürü ana dil kullanımına sıcak bakmaktadırlar. Bu çalışmanın amacı, ingilizcenin yabancı dil olarak öğretildiği ortamlarda, ana dil kullanımının işlevlerini ortaya koymaktır. Bu çalışmaya, Türkiyede bir devlet üniversitesinde çalışan 4 İngilizce öğretmeni ve burda eğitim gören 20 öğrenci katılmıştır. Veri ders saatlerinde kaydedilmiş olup, dil değiştirmeye dair 129 örnek içermektedir. Bu küçük ölçekli dil değiştirme araştırmasının sonucu, ana dil kullanımının genellikle pedagojik amaçlara işaret ettiğini gösterir.
Description
Source:
Publisher:
Keywords:
Keywords
Citation
Ti̇muçi̇n, M., Baytar, İ. (2015). The functions of the use of l1: Insights from an efl classroom. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(1), 241-252
