TRDizin:
ORTAOKUL MÜZİK ÖG?RETİMİ PROGRAMI KAZANIMLARININ BLOOM TAKSONOMİSİ ÇERÇEVESİNDE YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM İLKELERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ

dc.contributor.authorSıtkı AKARSU
dc.date.accessioned2023-04-14T23:08:30Z
dc.date.available2023-04-14T23:08:30Z
dc.date.issued2017-06-01
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı ortaög?retim Müzik Dersi 5. 6. 7. ve 8. sınıfların ög?retim programı kazanımlarının, Bloom taksonomisine bag?lı olarak yapılandırmacı ög?renme kuramına uygunlug?unu inceleyebilmektir. Bu çalışma yapılırken öncelikle yapılandırmacı yaklaşım ile ilgili literatür incelenerek, yapılandırmacı anlayışı temele alan bir ög?retim programının hedeflerinin sahip olması gereken ilkeler belirlenmiştir. Kazanımların uygunlug?unun incelenmesinde, belirlenen 4 ilke temel kriter olarak kabul edilmiştir. Araştırmada 5. 6. 7. ve 8. sınıf Müzik Dersi Ög?retim Programının tüm kazanımları öncelikle bilişsel, duyuşsal ve devinişsel açıdan incelenmiş ve belirlenen 4 ilke çerçevesinde deg?erlendirilmiştir. Bulgular ög?renme alanları ile birlikte sunulmuş; 2. ilkedeki bulgular da bilişsel alanda frekans, yüzde tabloları ile verilerek yorumlanmaya çalışılmıştır. Çalışma sonucunda ög?retim programı kazanımlarının genel olarak yapılandırmacı yaklaşım ilkelerine uygun olarak düzenlenmedig?i sonucuna varılmıştır. İlkög?retim Müzik dersi Ög?retim Programı kazanımlarının yapılandırmacı yaklaşım ilkelerine uygun bir hale getirilmesi için deg?işiklikler yapılması dog?rultusunda önerilerde bulunulmuştur.
dc.identifier.citationAkarsu, S. (2017). ORTAOKUL MÜZİK ÖG?RETİMİ PROGRAMI KAZANIMLARININ BLOOM TAKSONOMİSİ ÇERÇEVESİNDE YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM İLKELERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 0(39), 152-170
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn2687-4288
dc.identifier.endpage170
dc.identifier.issn1300-9206
dc.identifier.issue39
dc.identifier.startpage152
dc.identifier.trdizin251282
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/251282/ortaokul-muzik-ogretimi-programi-kazanimlarinin-bloom-taksonomisi-cercevesinde-yapilandirmaci-yaklasim-ilkelerine-gore-degerlendirilmesi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8033
dc.identifier.volume0
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofAtatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleORTAOKUL MÜZİK ÖG?RETİMİ PROGRAMI KAZANIMLARININ BLOOM TAKSONOMİSİ ÇERÇEVESİNDE YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM İLKELERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files